Senaste nytt

NRK: FBI sänder uppgradering till Lufthansa first på resa

Jacob

Medlem
Helge, som intervjuas i OSL Loungen, vet jag faktiskt vem det är. Men i övrigt, haha, finn fem fel.

-Inte en chans att de vid biljettkontoret skulle uppgraderat honom bara sådär, det brukar dessutom normalt göras vid incheckningen eller vid gaten av ansvarig gate manager/flight manager.
-Han blev ombedd att checka in vid first class-disken 501 i Barcelona, det får man inte inom Europa utan guldkort.
-Han fick en priority tag på väskan, det får man inte i Lufthansa business inom Europa utan guldkort.
-Senast jag reste från Barcelona med Lufthansa hade man inte tillgång till fast track.
-Sen när har Lufthansa börjat lägga tidningar vid sätet vid ombordstigning?

Men OK, jag tar det som underhållning. :)
 

Najk

Medlem
Hade ju blivit lite dålig TV om han inte lyckats, därför ska man nog ta det hela med en nypa salt... :)

-Senast jag reste från Barcelona med Lufthansa hade man inte tillgång till fast track.
I helgen så hade jag tillgång till fasttrack när jag flög med Swiss Business
 
Som Jacob siger er det nok mest underholdning. Et kamera åbner mange dører - jeg har blandt andet læst om en der har tigget sig til et par timer i Suites sammen med en fotograf. Jeg tror man skal være ganske naiv hvis man tror han blev opgraderet pga. den krøllede skjorte og hans søde smil - nogle mails til Lufthansa PR og et kamerahold derimod.... ;)
 

Svante

Medlem
@ Jacob;
Så här står det hos LH ang short/mediumhaul Businessclass:

Two pieces of hand luggage are included in Business Class and two suitcases weighing up to 32 kilos each can be checked in as free baggage – a service which many a passenger will certainly appreciate, especially after an extensive shopping trip. Marked as priority baggage, these suitcases are, of course, the first onto the baggage conveyor belt
 
Toppen