Senaste nytt

Norwegians premium kabin?

rvarttinen

Medlem
Jag skulle inte flyga med ett bolag som som hävdar force majeure om något av deras flygplan krånglar ... har "råkat" ut för både det ena och det andra och då har jag varit glad och tacksam för att jag haft en biljett på ett reguljärt bolag. Det har inte bara ordnats med måltider, det har även blivit hotell för oförudsedda övernattningar, ombokningar, etc. Ja, det som skulle kunna förväntas och inte en process hos ARN (allmänna reklamationsnämnden).

Nja, summa summarum; man får väl det man betalar för ...
 

jannewa

Medlem
Jag skulle inte flyga med ett bolag som som hävdar force majeure om något av deras flygplan krånglar ... har "råkat" ut för både det ena och det andra och då har jag varit glad och tacksam för att jag haft en biljett på ett reguljärt bolag. Det har inte bara ordnats med måltider, det har även blivit hotell för oförudsedda övernattningar, ombokningar, etc. Ja, det som skulle kunna förväntas och inte en process hos ARN (allmänna reklamationsnämnden).

Nja, summa summarum; man får väl det man betalar för ...
Mao skulle du inte flyga med något bolag, jag har hittills inte sett ett bolag som inte försökt skylla på det. :)
 

Tokertom

Ny medlem
Om ni nu får boka PE på Norwegian, testa att deala till att ni får testa optiontown på sas och låta firman ta det.
Det blir ju en mycket bra deal på en uppgradering från billigaste go, till plus.
Skulle inte åka norwegian på jobbresa, för stor risk att bli strandad jämfört med att flyga ett nätverksbolag.

Tyvärr är det företagets policy att vi skall flyga i economy men av någon anledning så har dom inkluderat alla Norwegian biljetter i detta. Vi får inte ens uppgradera biljetterna med poäng utan ombeds att använda dom på privata resor istället.
 

rvarttinen

Medlem
Mao skulle du inte flyga med något bolag, jag har hittills inte sett ett bolag som inte försökt skylla på det. :)

Som jag skrev så så har de reguljära bolagen som jag flugit med och råkat ut för irreguljära händelser inte skyllt på något sådant utan ordnat upp situationen ... men, det ligger något i det du skriver, jag är nog lite petig med vilka jag flyger med. :)
De som inte gjort så bra ifrån sig får inte mina pengar - inte så ofta i alla fall.

Dock, i ett fall har jag fått ersättning (ny biljett) även om det egentligen inte var något bolaget var skyldigt till eller ens behövde göra. Kan väl säga att de har mitt förtroende sedan dess... samma bolag tog väl hand om oss, hustrun och underteckand, när det var en allvarlig storm över USA:s östkust som stängde flygplatserna.
 

crown

Medlem
När det kommer till Norwegian till Bangkok så är ju en fördel fortfarande tror jag att deras EI-LNA-kärra inte får flyga till USA. Det gör att den enbart flyger till och från Bangkok och därmed blir det svårare för den att dra på sig förseningar, många förseningar uppstår ju pga deras tighta slingor.

Enda fallet jag skulle rekommendera Norwegian LH egentligen är de gånger man behöver enkelbiljetter, helt enkelt för att andra bolag vägrar sälja de till vettiga priser. Flög för en vecka sedan från JFK och betalade då 1300kr inkl pluspaket, närmaste konkurrent skulle ha ca 5000kr :/

Nu är jag iaf uppe på 3/3 flygningar med förseningar på Norwegian LH. Så något är de bra på iaf :)
 
A

Aurora

Guest
Jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om at Du afskyr Norwegian, men skal vi ikke lige holde tingene på et rimeligt niveau. "Påvirket af alkohol" - come on! Hvis du nu havde skrevet træt så fair nok, men det andet er jo en helt skæv sammenligning.

Og husk nu på at SAS langtfra har en fejlfri historie - hvor mange "hull loses" har Norwegian?

Fair enough, hvis noen synes det blir for drøyt med påvirket av alkohol, så velg "trøtt". For meg blir det hipp som happ, er du påvirket av alkohol gjør det deg trøtt. Ergo er det i mine øyne samme sak. I dag er luftfarten såpass trygg at man ikke trenger å ha hatt hull losses for å allikevel utgjøre en risiko. Det er skremmende mange som tror at bare fordi et crew bærer uniform så er de ufeilbarlige, og at myndighetenes "regler og kontroll" passer på at de ikke gjør galt. Men det er bare min mening: som jeg skreiv. *JEG* vil ikke fly Avies (for eksempel). Det er jo en 100% fri verden, og man gjør jo som man vil :) Vi har vel alle lov å ytre vår mening allikevel, så lenge den er begrunnet?
Hva det har med SAS å gjøre vet jeg ikke, det må være slitsomt å tro at alt jeg skriver har noe med SAS å gjøre. For ørtende gang: det har ikke det. At jeg avskyr Norwegian blir feil å si, alt har sin årsak og begrunnelse - jeg synes også det er synd at ord og meninger legges på andre på den måten.
 

dino_81

Medlem
Jag har provat stolarna i Norwegians 787-8 i PE på short haul - LGW-ARN och således ingen PE "service".

Även om stolarna inte kan jämföras med moderna dito i affärsklass på andra bolag upplevde jag de som bra. Jag är själv lång och satt skönt. Dock blev stolen för "kort" när jag vinklade ut fotstödet.

Skulle dock inte (som många andra här) använda mig av flygbolaget på long haul av flera av de orsaker som redan nämnts.

Men om TS har överseende med de eventuella "problem" som kan uppstå vid resa med Norwegian och framförallt bristen på lösningar på problemen tycker jag att stolen i förhållande till priset är bra.

ImageUploadedByTapatalk1422956912.667573.jpg


ImageUploadedByTapatalk1422956775.613085.jpg


ImageUploadedByTapatalk1422956810.258269.jpg
 

Homer

Medlem
Jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om at Du afskyr Norwegian, men skal vi ikke lige holde tingene på et rimeligt niveau. "Påvirket af alkohol" - come on! Hvis du nu havde skrevet træt så fair nok, men det andet er jo en helt skæv sammenligning.

Og husk nu på at SAS langtfra har en fejlfri historie - hvor mange "hull loses" har Norwegian?

Aurora borde byta användarnamn till NotNorwegian...
 
A

Aurora

Guest
Aurora borde byta användarnamn till NotNorwegian...

2 problemer
1) Jag är norwegian. Jag är norsk. I'm not denying my ancestry selv om et flyselskap har lagt skam på begrepet :p
2) Hvorfor bare Norwegian? De har ingen særstilling utover at de flyr innenriks Norge. Siden mange av mine venner er i luftfartsmiljøet i Norge både hører og ser man ting man gjør seg opp en mening utifra, og det blir nødvendigvis mest man hører og ser om Norwegian nettopp fordi de flyger innenriks. Men jeg flyr akkurat like lite med, og tenker akkurat samme tanker om Ryanair, Avies, Norwegian, Vueling etc etc. Flyger heller inte Qatar Airways, Air France og et par andre pga min moralske holdning. Ville blitt et himla langt brukernavn om alle boikottede flygbolag skulle bli worked into it ;)
 
Toppen