Senaste nytt

Norwegian lägger ner direktrutter från Arlanda till Usa

Agö

Medlem
Jag förstår inte riktigt, om nu Arlanda - Las Vegas läggs ner pga flygskatten varför läggs då samtidigt avgångarna från Oslo och Köpenhamn ner? Ren slump säkert...
Debatten blir fullständigt oseriös av den här typen av Ropa Varg-tendenser. Inget är väl att förvåna - Norwegian följer ju Ryanairs mediastrategi där nu uppenbarligen varenda kommersiellt betingad ändring av schemat ska hänföras till flygskatten. Det är synd och skam för i grunden är det intressant att se effekterna av skatten.
 

Agö

Medlem
Jag tror Skellefteå går dåligt! Går ofta (alltid?) att hitta billiga biljetter dit, både med Norwegian och SAS. Utresa nu på fredag och hem söndag 2218:- jämfört med Luleå 5377:-, båda i SAS GO.

Norwegian tar 898:- resp 2198:-

Exemplen är attraktiva tider (enligt mig) för en weekend. Det kam bli någon 100- lapp billigare .
Japp. Det har ju varit ett fullständigt blodbad på linjen hela tiden sedan Norwegian började flyga dit. För liten efterfrågan för så stort utbud.
 

Dr. Miles

Expert
Nyckelord enligt Expressens journalist i sådana fall. Denna vet säkert mer än vad Norwegian själva gör.

Heja flygskattten nu börjar vi se effekten, snart blir vi det uland i EU's utkant som vi förtjänar.

Vi väntar med spänning på nästa offer de duggar tätt nu.
Sedan spelar det ingen roll om det är direktlinje eller med byte via någon flygplats så länge avreseort är Sverige får man betala flygskatten för resan till resmålet i alla fall.
Reser man till Las Vegas från Sverige utan stopover på vägen så får man betala 250 SEK ändå.
 
Debatten blir fullständigt oseriös av den här typen av Ropa Varg-tendenser. Inget är väl att förvåna - Norwegian följer ju Ryanairs mediastrategi där nu uppenbarligen varenda kommersiellt betingad ändring av schemat ska hänföras till flygskatten. Det är synd och skam för i grunden är det intressant att se effekterna av skatten.
Jo jag vet, men väldigt många här ropar flygskatt så fort något negativt händer.
 

Agö

Medlem
Flygskatten är ett rackarns otyg! Om sedan detta även beror på andra orsaker är det ändå bra att Norwegian skyller på det så vi ökar trycket för att få bort den!
Just det är jag inte enig i. Det är Ropa Varg, och det är skadligt för diskussionen. Minns det patetiska pressmeddelandet från Karlstad Airport med en massa rena felaktigheter från Norwegian och flygplatsens håll.
 

Jönsson

Medlem
Just det är jag inte enig i. Det är Ropa Varg, och det är skadligt för diskussionen. Minns det patetiska pressmeddelandet från Karlstad Airport med en massa rena felaktigheter från Norwegian och flygplatsens håll.
Man är av naturliga skäl motståndare till flygskatten och försöker göra politisk poäng av saken. Dessa uttalanden, även om de skulle vara felaktiga, bildar opinion och tar fokus från de egentliga anledningarna. Är helt enig med att det är skadligt för diskussionen.
 
Toppen