Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Palazzi, 13 Maj 2019.

  1. Hachans

    Hachans Medlem

    Japp. Detta är den största anledningen till att jag inte åker lågprisbolag. Personalförhållandena är inte okej.
     
    Robert flysas gillar detta.
  2. mha321

    mha321 Medlem

    Men du fortsätter flyga tex sas som labor-shoppat ut sin it-personal till lågkostnadsländer?
     
    palmen, Elias, PTR och 1 annan gillar detta.
  3. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    ....och SAS Irland
     
    MrDollar, PTR och SpruceGoose gillar detta.
  4. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @Brandten Der är ett litet svar med bara nio flygplan mot oschysst konkurrens där alternativet var att lägga ner t ex LHR som destination. Piloterna tjänar heller inte dåligt där men SAS sparar in höga arbetsgivaravgifter på dessa hårt konkurrensutsatta destinationer.

    SAS stora kärnverksamhet med tresiffrigt antal flyplan bemannas av skandinavisk kabin som har avtalsenliga löner.
     
    ResenärenLars, aruba1 och Robert flysas gillar detta.
  5. Hachans

    Hachans Medlem

    Hade jag kunnat undvika det helt hade jag gjort det, jag är inte ett fan av den lösningen alls.
     
    mha321 gillar detta.
  6. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är fullt medveten om det och hur SAS jobbar. Mitt svar var en kommentar till hachans inlägg.
     
    M.K gillar detta.
  7. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om det positivt sagda om Norwegian. De är och har aldrig utgett sig för att vara SAS eller annat fullservice bolag.... Skillnaden är att alla andra bolag har velat vara som Norwegian istället. Det är rätt ironiskt att Norsken får så mycket skit här, när alla andra bolag är faktiskt de som härmat och kopierat Norwegians säljtaktik.

    Norsken är LCc och kommer aldrig leverera mer heller. Men på shorthaul är det minimala skillnader idag mot vilket som annat legacy bolag, med inget inkluderat i biljetten och en sketen Euroloollapallooza business kabin. För shorthaul fungerar norsken alla dagar i veckan bättre än att jaga ett par futtiga hundra poäng med SASsilainen.

    Och ska nåt poängteras så har faktiskt Norsken en bättre premium eco produkt än SAS och många andra bolag. Flög den härom veckan från Boston och blev väldigt positivt överraskad av den hårda produkten, med en rejäl och bekväm lutning (bättre än SAS) , stora hd skärmar och en riktigt vass och trevlig brittisk besättning. Catering slog i vissa avseenden till och med inslagen i SAS business.

    Visst behövs Norsken för konkurrensen också.... Utan norwegian kommer SAS und alles andra fortsätta kränga biljetter för dyrare pris och aldrig återinföra nåt inkluderat i biljetten. Så nu när maeknaden är vad den är, är det lika bra att norsken finns kvar och reglerar prissättningen.
     
    HCas, Jane Insane, Berglund och 2 andra gillar detta.
  8. Mikael S

    Mikael S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×