Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Palazzi, 13 Maj 2019.

1. NotRyan

NotRyan Medlem

Va, du menar att jag inte är normal... :p

Tack för smicker. Jag tror faktiskt att det skulle vara den ultimata förolämpningen att bli kallad "normal" :D

Robert flysas gillar detta.
  2. NotRyan

NotRyan Medlem

Fulflyg skall bojkottas! Jag har aldrig åkt med norsken och kommer aldrig att göra det heller, hellre avstår jag att åka!

Johans00 och Robert flysas gillar detta.
  3. igelkotten

igelkotten Medlem

Föredrar Star Alliance pga guldkort osv. Men skulle inte bojkotta något pga enbart service. Särskilt inom Europa så skulle ev bojkott av lågprisflyg sätta massa käppar i hjulet. Är jag i östra London på kontoret och behöver åka snabbt till Milano på en fredag, så är det ju viktigare att komma fram än huruvida jag har lounge eller prio boarding, eftersom val av flygplats spelar större roll.

I ekonomi inom Europa, om man enbart ser till ombordupplevelsen, är den i mening mkt bättre ombord Ryanair än SAS. Bara det att jag kan få en helt okej varm portion mat för €8 är fenomenalt bra. Köper aldrig något mer än alkohol eller vatten på SAS, för maten ombord är i klass med en working lunch i Storbritannien = förfärligt hemsk, kall och tråkig.

Voyageur och Mikeswede gillar detta.
  4. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att Norwegian är ett mkt bra komplement till SAS. Trist att de får skära ner.

vegasbaby, igelkotten, DanielKif och 1 annan gillar detta.
  5. WF789

WF789 Medlem

Land:
    Norge Norge
    "En million fluer kan ikke ta feil" ?

intuition och Fredrik gillar detta.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Nja. Känslan av boskapstransport har man inte på SAS. Kofösarna försöker heller inte prångla ut skraplotter. Du får inte ont i ögonen på SAS av den förskräckliga kabinen. Du kan fälla sätet (åtminstone en smula) på SAS. Du behöver inte desinficera ögon, öron och själen efter att ha åkt SAS.

Ryanair vore perfekt som rehab för svårartad First Class Syndrome. Ett par flighter och du är botad...

varva77, ilon, Johans00 och 3 andra gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Nä normkritisk.

8. Sukhoi

Sukhoi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker Norwegian har legat långt före SAS med kabinen i ekonomi. Nya fräscha plan på långa och korta rutter. Nu har SAS kommit ikapp. Utan konkurrens från Norwegian. Så hade nog inte SAS satsat så mycket pengar på detta.

Abbs, Jane Insane och PTR gillar detta.
  9. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis så tänker vi. Aldrig någonsin att jag skulle flyga med dessa bolag.

10. Sir Karlsson

Sir Karlsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fel tråd men om man åker en hel familj kan 10-15000 kr i besparing räcka till mycket annat roligt.
    Är själv EBD men tvekar inte om det skiljer stora summor. Senaste exemplet, vi ska åka till Liverpool i höst och då prioriteras direktflyg i första hand i stället för MAN eller annan mellanlandning.

Abbs, Tonton, Sebbeh och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!