Norwegian kapar nästan alla långlinjer från Skandinavien

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Palazzi, 13 Maj 2019.

1. Hachans

Hachans Medlem

Nu är det lite off topic men det stämmer inte.

Eltågen kom därför att ångloken förorenade något extremt, och de förbjöds använda tunnlarna i exempelvis London, och många städer förbjöd ånglok rakt av. Företagen, de flesta privata järnvägar på denna tiden, tvingades helt enkelt elektrifiera om man ville fortsätta trafikera sträckorna genom städerna och genom tunnlarna.

Kol fanns det gott om att elda med. Det var ingen råvarubrist, utan det var av hälsoskäl och miljöskäl.

2. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gissningsvis ingen nackdel för SAS. Återstår att se om den minskade konkurrensen påverkar priserna på direktflygen västerut från ARN.

Edit: Jag pratar då om Norwegians beslut och inte om ånglokens hädangång.

DonM, Mr Basic och Brandforce gillar detta.
  3. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är väl ett guldläge för SAS när rödnosen slutar flyga dit. :confused:

Robert flysas gillar detta.
  4. United gör väl sin sista sommar från ARN? Så det borde vara läge för SAS att starta en ny kvällsavgång till New York från Arlanda, med A350 såklart

Remington Steele gillar detta.
  5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja visst. Beroende på hur de hanterar det. Om de nyttjar ”guld-läget” genom att höja priserna så tror jag det finns en ordentlig kundstock som jagar billigaste pris och utan vidare kan tänka sig en mellanlandning.

6. Trox

Trox Medlem

En A321LR borde de kunna fylla i a f (om den klarar distansen). A350 känns spontant lite stor för en andra avgång.

FilipJ gillar detta.
  7. mha321

mha321 Medlem

Återstår väl att se om det faktiskt blir den sista sommaren från ARN om en av de stora konkurrenterna drar sig ur.

8. Mikael S

Mikael S Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske rent av från Landvetter. De har ju önskat en sådan linje i många år.

9. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi kan ju bara spekulera i dagsläget. Övervägande personer här inne som älskar flygandet i stort och gärna tar en extra mellanlandning - ja. Men jag tror nog ändå att majoriteten av SAS kunder är som jag, vill fram till destinationen på snabbaste och enklaste sätt, så jag kan absolut tänka mig att betala en liten extra slant för att slippa byten.

Lat och bekväm - absolut. :cool:
    Helt OT. Jag ids inte ens att boka en awardsresa till Thailand just pga att det blir minst 2 byten på det som finns att boka. :confused:

Johan Hbg, Nemo och adhoc76 gillar detta.
  10. WavyCrockett, Sir Karlsson och adhoc76 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!