Senaste nytt

Norwegian flyger Boeing 787 Dreamliner Arlanda-Gatwick

fcx

Medlem
Det kan inte vara så enkelt att det är en ny 787 som kommer in i flottan, och de vill köra den lite kort distans de första dagarna? London under sommaren lär ju vara en av deras fullaste linjer då, så det är väl ett logiskt val - och dessutom får de "öva" upp sina leverantörer på lgw i att hantera den?

Tveksamt. Det är två ToR om dagen (vardagar) 06MAY14 till 24JUL14, så det är lite för många flighter för bara "intrimmning"
 

Gus

Medlem
Jag flög till London med 787-planet häromdagen. Även fast vi kom sent till Arlanda och checkade in på maskin så fanns det 4 platser kvar i premium, så jag och frugan fick två fina platser. :) Även fast folk inte kände till att det var premium i de främre raderna så trodde jag att folk generellt sett alltid vill sitta långt fram, så jag blev lite förvånad att det fanns så många platser kvar där framme?

Hursomhelst så var det en behaglig resa. Fast jag hade väldigt svårt att somna i stolen i maximalt utfällt läge, trots att jag var så trött eftersom planet gick klockan 7 på morgonen.
 

sk-sthlm

Medlem
Jag skulle ha flygit med det förra veckan, men det blev utbytt till en vanlig 737-800-maskin kvällen innan. Det skickades ett sms där de bad om frivilliga som kunde tänka sig att åka en annan avgång.

Synd, för jag hade gärna provat 787 - nu får väl det vänta.
 
Toppen