Senaste nytt

Norwegian, ersättning vid försening - bråttom till New York.

Luchtii

Medlem
Men om ersättningsplanet lämnar ARN inom kort hur kan det då komma sig att jag har fått info om att min flight som skulle gått BKK-ARN imorgon 09.00 är flyttat till torsdag 16.55 dvs 32h sent. Eller är det så att ersättningskärran inte får hem alla pax? Eller kanske pga personalen och arbetstider?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Undrar om man inte skulle kunna göra sig en hacka på att åka ut till ARN och hjälpa DY pax få det de har rätt till. Det verkar ju inte som att de är jättepigga på att routa om folk.
 

Palazzi

Medlem
Verkligen trist detta.

Det finns ingen fyllnadsgrad på hotellen att tala om, så det kan man inte skylla på. Obamas besök medför flertalet journalister och mannskap, men det är knappast någon allmän angelägenhet. 136 av 164 hotell i Stockholmsregionen har lediga rum, och än bättre ser det ut i Uppsala.
Tyvärr är det inte många bolag som skött detta bättre år 2013.....:( Mycket arbete som ska till när man har en full B787 att fixa transport och hotell åt (som man tycker de ska kunna klara ändå..).

Hotelltransporter ska inte heller vara ett problem då inga restriktioner är utlysta för bil/buss-trafik vad jag kunnat läsa (förutom runt grand hotell).

Man får nog tyvärr nöja sig med att DY/DU följer EU-regler , ger matkuponger samt ersätter resenärer för sina utlägg..... Det är ju dock alltid lika tråkigt när man drabbas :( .
 

Tur-Ture

Medlem
Mig veterligen var det ingen som blev re-routad från JFK flighten, det var det vanliga att man fick boka av om man ville o pengarna tillbaka, men inget mer.

Lite intressant också att det i Aftonbladet stod att det var en indikation om bromsfel som skapade förseningen/inställda flighten när crew vid gaten sa att det var en del till motorn som man väntade på.

Låter väl bättre med bromsindikations problem motorproblem.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan väl inte vara bekvämare att komma iväg 10 timmar senare, sitta 10 timmar på ARN är väl inte bekvämt?

Nja, det är så klart. Inte om man ser på saken på det sättet ;) Men när de väl kom iväg så fick nog en del passagerare det lite bekvämare. Man måste se saker positivt!

Dagens ankomst flight från Bangkok är 7 timmar sen och morgondagens flight från New York är 9 timmar sen. Så om några dagar är de förhoppningsvis tillbaka på tidtabell.

Oops! Jag skojade bara :( Dagens ankomst från Bangkok är inte 7 timmar sen utan 31 timmar sen!!! Man kan verkligen inte anklaga Swedavias hemsida att vara tydlig i de fall förseningar går över till en annan dag.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Nja, det är så klart. Inte om man ser på saken på det sättet ;) Men när de väl kom iväg så fick nog en del passagerare det lite bekvämare. Man måste se saker positivt!

Dagens ankomst flight från Bangkok är 7 timmar sen och morgondagens flight från New York är 9 timmar sen. Så om några dagar är de förhoppningsvis tillbaka på tidtabell.

Oops! Jag skojade bara :( Dagens ankomst från Bangkok är inte 7 timmar sen utan 31 timmar sen!!! Man kan verkligen inte anklaga Swedavias hemsida att vara tydlig i de fall förseningar går över till en annan dag.

31 timmar?!?! Den där slingningen låter inte särskilt vettig. Går det ens att komma ikapp här?
 

agehall

Medlem
Näe, man kommer att behöva ställa in en r/t och boka om pax till andra avgångar. Jag har svårt att se att det finns något annat alternativ.
 
Toppen