Norwegian öppnar tre nya långlinjer från Stockholm

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av comfytravel, 13 Februari 2015.

1. comfytravel

comfytravel Medlem

Någon som känner till någon uppdatering av dessa planer? Tänker specifikt på Rio.

2. Moco

Moco Medlem

Jao, för många år sedan. Beflögs av Varig. Råkade komma i samtal med en gammal Varig-kapten på en restaurang i Rio för för ett tag sedan som bla. berättade om det.

3. Flög VARIG till Stockholm?
    Jag vet att de flög Rio de Janeiro-Sao Paulo-London-Köpenhamn med fifth freedom right mellan London-Köpenhamn.
    Men jag visste inte att de flög Brasilien-Stockholm.

Moco gillar detta.
  4. Moco

Moco Medlem

Jao, men linjen du nämner fanns ju så sent som på 2000-talet. Jag pratar 70- eller mycket tidigt 80-tal nu, om inte tidigare tom.

5. Jag vet att man inte kan lita på Wikipedia 100% men det står inte Stockholm i listan av VARIGs historiska destinationer.
    Varig destinations - Wikipedia, the free encyclopedia

Däremot SAS flög till Brasilien förut.
    SAS Interkontinentala linjenät år 1974 - hur såg det ut då? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Moco gillar detta.
  6. Moco

Moco Medlem

Möjligt, jag litar dock mer på informationen från personen i fråga än på Wikipedia. Som exempel flög ju Northwest till Stockholm på 80-talet, och det finns inte heller med där...

Varig bör ha trafikerat Arlanda med bla. 707 och 747.

SpruceGoose gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

8. erik ovesson

erik ovesson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska dom inte lansera snart. Det är ju snart 2017! Nån som vet vad som händer?

9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norwegian är försenad!

10. Off topic svar:

Vilket Wikipedia har du kollat?

Det står på Wikipedia att Northwest Airlines flög till Stockholm.
    Northwest Airlines - Wikipedia, the free encyclopedia

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!