Senaste nytt

Norwegian återupptar 76 linjer 1:a juli, varav 13 från Stockholm

Homer

Medlem
Norwegian återupptar 76 flyglinjer från och med första juli.
Linjerna omfattar både inrikes och utrikes destinationer inom Europa.


Från Stockholm Arlanda kommer Norwegian att trafikera följande linjer:


Luleå (11 avgångar i veckan)
Umeå (11 avgångar i veckan)
Visby (2 avgångar i veckan)
Oslo (7 avgångar i veckan)
Köpenhamn (6 avgångar i veckan)
Helsingfors (6 avgångar i veckan)
Nice (3 avgångar i veckan)
Chania/Kreta (1 avgång i veckan)
Palma de Mallorca (1 avgång i veckan)
Alicante (3 avgångar i veckan)
Barcelona (2 avgångar i veckan)
Malaga (4 avgångar i veckan)
Split (1 avgång i veckan)

Visa bifogad bild 109984


Norwegian återupptar 76 linjer och sätter ytterligare 12 plan i drift - Norwegian

Norwegians linjenät från 1 juli 2020 (1)-1.jpg




SE-route-map-2020-zoomed.png
 
Last edited:

011430121

Medlem
Norwegian återupptar 76 flyglinjer från och med första juli.
Linjerna omfattar både inrikes och utrikes destinationer inom Europa.


Från Stockholm Arlanda kommer Norwegian att trafikera följande linjer:


Luleå (11 avgångar i veckan)
Umeå (11 avgångar i veckan)
Visby (2 avgångar i veckan)
Oslo (7 avgångar i veckan)
Köpenhamn (6 avgångar i veckan)
Helsingfors (6 avgångar i veckan)
Nice (3 avgångar i veckan)
Chania/Kreta (1 avgång i veckan)
Palma de Mallorca (1 avgång i veckan)
Alicante (3 avgångar i veckan)
Barcelona (2 avgångar i veckan)
Malaga (4 avgångar i veckan)
Split (1 avgång i veckan)

Norwegian återupptar 76 linjer och sätter ytterligare 12 plan i drift - Norwegian
Deras VD sa att de bara skulle flyga i Norge fram till sommaren 2021, eller har jag fattat fel?
 

Agö

Medlem
Från Danmark:

Fra København (CPH) vil Norwegian flyve på følgende ruter:

Aalborg AAL (19 afgange om ugen)
Oslo OSL (7 afgange om ugen)
Stockholm ARN (6 afgange om ugen)
London LGW (6 afgange om ugen)
Malaga AGP (4 afgange om ugen)
Alicante ALC (3 afgange om ugen)
Nice NCE (3 afgange om ugen)
Palma de Mallorca PMI (2 afgange om ugen)
Amsterdam AMS (2 afgange om ugen)
Barcelona BCN (2 afgange om ugen)
Berlin BER (2 afgange om ugen)
Budapest BUD (2 afgange om ugen)
Edinburgh EDI (2 afgange om ugen)
Krakow KRK (2 afgange om ugen)
München MUC (2 afgange om ugen)
Split SPU (1 afgang om ugen)
Chania CHQ (1 afgang om ugen)

Fra Billund (BLL) vil Norwegian flyve fire gange om ugen til Oslo.

Norwegian vender tilbage med 18 ruter fra Danmark - CHECK-IN.dk
 
Börjar det inte bli lite konstigt att flygbolagen återupptar utrikes från Arlanda när UD fortfarande avråder från alla icke nödvändiga resor? Vilka ska resa tänker dom?
 

mha321

Medlem
Deras VD sa att de bara skulle flyga i Norge fram till sommaren 2021, eller har jag fattat fel?

Det var då det, 28/5, en evighet i coronaflygsammanhang ;)

Det var väl antagligen ett "worst case scenario", och den plan som gällde för att få finansieringen.

Alla ägare blir väl glada om de flyger mer än vad de då hade planerat. Om de däremot hade satt upp en orealistisk plan och sean inte klarat av att hålla den, hade det inte blivit glada miner från de långivare som var inne och räddade dem...

Börjar det inte bli lite konstigt att flygbolagen återupptar utrikes från Arlanda när UD fortfarande avråder från alla icke nödvändiga resor? Vilka ska resa tänker dom?
Utlänningar med transit kanske? Eller folk som skiter i avrådan?

Linjerna (för både Norwegian och SAS) verkar ju till ganska stor del gå till områden där dels många i Sverige har sommarhus/lägenhet (räknas "titta till huset" som nödvändig? Tveksamt?), men också områden där det är många i Sverige som har familj. Och i den senare gruppen kan det säkert vara en hel del som har resor som kan klassas som nödvändiga.

Sedan är det säkert till en ganska stor del en gamble på att UD kommer plocka bort avrådan till dessa områden. Och det är väl på många sätt ganska troligt att de göra -- alla dessa områden har ju betydligt bättre covid-situation än vi har i Sverige, och nu är ju myndigheter och liknande "hyfsat på banan" där så risken att fastna i total kaos (som var en klar risk i början) är betydligt mindre nu.
 

mha321

Medlem
Vilken personal skall de ha på dessa flyg då bolaget som hade svensk, dansk och UK fick sparken och bolaget sattes i kk.
De har väl kvar baser i Spanien. De kan säkert hantera mycket av flygen ner till Europa, där många går just från Spanien. Och det är ju just rutterna från deras baser där som får flest avgångar (helt logiskt).

Ännu tydligare än förut att de inte flyger från skandinavien till spanien, utan tvärt om från spanien till skandinavien :)

Och det ytterligare som behövs för inrikes text får komma in på OSL-ARN på morgonen från Oslo-basen?
 
Toppen