Senaste nytt

Norrköpings flygplats

D

Deleted member 30163

Guest
Mycket dumma aktieköp har jag gjort i mina dagar men att köpa flygplatsbolagets aktier för 14 mkr och deras skulder på samma belopp, nej så dålig affär gör jag inte.

Skall bli intressant att se vilken lycksökare som ger sig in i denna affär.
Köper man aktier baserat på tidigare redan kända fakta och inte framtida mer eller mindre okända intäkter bör man nog köpa en korv på Ikea istället
 

Alf

Medlem
Man får ju inte diskutera politik på forumet men det måste väl gå bra att informera om politik.
I beslutet i kommunfullmäktige om utförsäljning av Norrköpings flygplats röstade Mp för en försäljning och inte en nerläggning.

Det tolkar jag som att vi inte behöver känna flygskam när vi flyger från Norrköping, härligt.
 

Fredde18

Medlem
För den som är intresserad av flygplatsens årsredovisning samt att få en inblick i hur livet för en regional flygplast varit under corona, gjordes en liten film-snutt efter bokslut 2020. Avgående VD Ola Matsson beskriver läget i ca 8 min. (värt att notera att den lades ut för ca 1 månad sedan)

Norrköping Airport Årsstämma 2021
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Alf

Medlem
För den som är intresserad av flygplatsens årsredovisning samt att få en inblick i hur livet för en regional flygplast varit under corona, gjordes en liten film-snutt efter bokslut 2020. Avgående VD Ola Matsson beskriver läget i ca 8 min. (värt att notera att den lades ut för ca 1 månad sedan)

Norrköping Airport Årsstämma 2021
En bra och lättförståelig presentation på en övergripande nivå. Tyvärr ser inte framtiden särskilt ljus ut. Det verkar även flygplatschefen insett eftersom han slutar.
 
Toppen