Norrköpings flygplats

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Fredde18, 31 Mars 2020.

1. Fredde18

Fredde18 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt. Jag pröjsar bara för NT och kan läsa. Nåväl..

VD i bolaget bekräftar intresse att ”ta över flygplatsen”. ”-Jag kan inte gå in på några detaljer eller så, men jag kan säga så mycket att det finns ett intresse. Sedan får vi se vad som händer, kommunen är professionell och har hanterat detta bra, säger han.”
    Säger vidare att flygplatsen är jätteviktig för dem och att det är en del i ett bra läge för logistisk och transport. Hamn, E22, E4, ostlänken.. Linköping vävs också in med all flygverksamhet samt de statliga verken som ligger i Norrköping såsom LFV, Transportstyrelsen. Det sägs inget om någon tidsplan men man vill göra det noggrant och är nöjd med kommunens del i det hela.
    Ungefär så :)

mjulven, marbe166, Martin_S och 1 annan gillar detta.
  2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kom in på Folkbladet med min inloggning på NT trots att jag bara har prenumeration på e-tidningen.

Jag måste säga att jag inte förstår denna etablering i Norrköping. Ett svenskt bolag har också bildats och då är det väl den delen som skulle svara för driften av flygplatsen. Då måste man ju utgå från att kommunen skjuter till driftbidrag motsvarande den förlust som flygplatsen nu går med. Jag förstår verkligen inte denna affärside.

Jag hade frågetecken innan om denna etablering och dom blir inte mindre genom att läsa artikeln.

Inget vettigt företag går in i en sådan förlustaffär om man inte vill använda förlusten för någon suspekt avskrivning i moderbolaget. Om man nu skulle vara så generös får vi skattebetalare tacka för att någon täcker upp för denna årliga förlust.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!