Senaste nytt

Norra Italien - resor och viner!

Concorde

Founding Member
David, tror vi behöver ses över några flaskor. Tar du med bra Barolo och Toscana fixar jag Pomerol och St. Emilion :) Ett väldigt bra reportage f.ö.
 

Palazzi

Medlem
Den här tråden har jag helt missat! Och jag som bor i det område som du beskriver... Väldigt trevligt reportage.

Jag ska försöka skriva ihop något jag med, och komplettera med lite bilder. Jag tror jag har lite guldkorn som den "vanliga" turisten nog missar.

Vet inte om jag bara ska göra ett inlägg i denna tråd, eller starta en helt ny ..:)
 

Palazzi

Medlem
Dags för sommar semester snart
Ngn som har nya råd sen 2012

@Palazzi what tog uppdateringen vägen????

Ser att min tråd "med Lombardiet i blickfånget" startades tre dagar efter mitt inlägg här, så är antagligen så att jag valde att starta en ny tråd. Minns inte exakt, då det var fyra år sedan snart :)

Refererad tråd är dock inte heller uppdaterad på länge (jag hinner inte), men kanske hittar du något.
 

Rebel

Medlem
Ser att min tråd "med Lombardiet i blickfånget" startades tre dagar efter mitt inlägg här, så är antagligen så att jag valde att starta en ny tråd. Minns inte exakt, då det var fyra år sedan snart :)

Refererad tråd är dock inte heller uppdaterad på länge (jag hinner inte), men kanske hittar du något.
Jag har läst den men den delen kan jag, jag har släkt runt Varesse
Jag hoppades pålite ny info om Toscana där jag aldrig har varit.
 

Palazzi

Medlem
Jag har läst den men den delen kan jag, jag har släkt runt Varesse
Jag hoppades pålite ny info om Toscana där jag aldrig har varit.

Ok! Varese har jag bara besökt någon dag :)

Just Toscana har inte varit en favorit, så kan inte hjälpa dig mycket. Jag gillade inte Florens, och Pisa är bland de sunkigare städer jag besökt...
Viareggio är en ganska stor turistort, men kusterna både norr och söder är finare än den i Toscana.
Det bäste är väl de små byarna och gårdar, men det är inte min kopp té helt enkelt.

Ska man bada tycker jag man gör bäst i att satsa på Ligurien (Blomsterrivieran + Cinque Terre), Amalfikusten (+ Capri), Lampedusa (BARA för vattnet), Lido di Jesolo (norr om Venedig), Taormina och Gardasjön.

I fråga om städer: Turin, San Remo, Venedig, Bergamo, Perugia, Taormina, Bolzano/Bozen, Sorrento, Locarno (Italiensktalande Schweiz), Trieste.

Resten är bara att hoppa över ;) :p
 
Toppen