Senaste nytt

Nordic Choice: Vårens stora rea - 25% rabatt på hotellrum

intuition

Medlem
Lite jobbigt med dessa låga priser ...det ger ju så dåligt med poängintjäning :(
...
Jepp, ett riktigt elände! Tur man bokade lite till fullpris redan innan! :)

...
... ska väl upp i 60 nätter totalt detta år och nästan allt lär komma från privata stays. 3 nätter per månad samt kreditkortet är målet för året, får se om man kvalificerar på poäng eller nätter i slutändan.
Tycker att frågan snarare är om man ska kvalificera både på nätter och poäng i år! :)
 
Det finns ju helt klart olika sätt för att maxa värdet på poängen. Det jag tänker är:
Flygplatser
Utnyttja förmånen att kunna använda poäng så länge det finns rum. Jag betalade 20000 poäng istället för 3500 under en konsert i Göteborg en gång. Finns det flera bra idéer?
 

M.K

Medlem
A01BBC45-1392-47AF-99EE-276D917A6917.jpeg


Bara öka nu vänner, men dumt att boka om era kampanjbokningar för lite fikapengar. Frågan är dock vad vi ska göra med alla poäng efter denna galna 5,5x intjäning t o m februari? :D

Jag gissar vilt att detta blir ett återkommande tema här på BC de närmaste åren. :rolleyes:
 

mha321

Medlem
Risken är väl tyvärr påtaglig för en saftig devalvering.

Det enda som talar emot det är att det nog trots allt är ganska gå som använt sig av dessa rates, eftersom de flesta har hållit sig hemma (och det är ju inte så jättemånga som är lika galna som oss här inne och bokar hotel-stays på hemmaplan bara för att få poäng). Men om det är många som gjort det finns det nog tyvärr inget annat alternativ än rejäl devalvering. "If it sounds too good to be true...."
 

M.K

Medlem
Ganska mycket som talar mot det då det är ruskigt tomt på hotellen. Även med 3-5x ger de garanterat ut färre poäng. Jag hoppas därför att både NC och andra kedjor är snälla tillbaka mot oss frequent flyers då de annars hade fått stänga igen mycket mer nu. Tyvärr större risk för KK i mina olika kedjor om detta bara fortsätter förvärras.
 
Last edited:
Toppen