Senaste nytt

Nordic Choice "nya förmåner"

agehall

Medlem
Kan jag boka rum i hennes medlemsnummer och bo på hotell och samla poäng eller kan jag beställa ett extra kort som är kopplat till hennes konto som jag kan använda?
Inte enligt reglerna. Vad som fungerar i praktiken låter jag vara osagt, men troligen går det inte.
 

fcx

Medlem
Min fru har ett choice kort men inte jag. Utan att behöva ringa till kundservice och fråga så frågar jag här.

Kan jag boka rum i hennes medlemsnummer och bo på hotell och samla poäng eller kan jag beställa ett extra kort som är kopplat till hennes konto som jag kan använda?

Den som har medlemskortet måste vara den som bor i rummet, att bara låna någons kort och boka med borde inte fungera alls, om inte annat tar det stopp vid incheckningen eller när poängen registreras.

Sen finns det givetvis kreativa sätt att gå runt detta, men det är knappast OK enligt programreglerna, och då kan alla intjänade poäng ryka.
 

trskial

Medlem
Så...jag får helt enkelt skapa ett eget konto på choice och samla poäng och nätter för mig själv? Synd att man inte kan ha familjekonto och samla poäng och nätter tillsammans.
 
Toppen