Senaste nytt

Backis2

Medlem
Hej Får bara inte ihop det men bodde en natt i helgen och den kostade 2781:-. Har fått in 2781 poäng för vistelsen och sen står det trippla poäng 1669 poäng och sen har jag fått 556 extra points och 556 poäng till för vistelsen. Är guld medlem. Men det kanske stämmer. Trodde det skulle vara lite mer tydligt
 

intuition

Medlem
@Backis2

2781p - ordinarie för stay
1669p - 60p extra på Ditt MC.
556p - guldbonus
556p - 30p ordinare på Ditt MC.

Nja.

Om rummet kostade 2781 SEK bör ju 30p/100 vara 834 poäng.

En gissning är att de 556 okända poängen är typ "Boka på webben-bonus" och att backis2 missat att se de 834 poängen på original-spenden.
 

M.K

Medlem
@intuition Jag hade fel, 1669p är troligen de 60p extra men saknas lite ja i ena posten. Du har helt rätt, troligen webbonus som ger samma som Guldbonus.
 

intuition

Medlem
Poäng från spend på mastercardet redovisas som

Mastercard poäng på Nordic Choice Hotels (30p/100SEK)
Mastercard trippel bonuspoäng (60p/100SEK)

Dvs totalt trippel poäng. Det är lätt att lura sig själv med benämningarna. Poster som heter med "dubbla" och "trippel" är alltid 1x resp 2x eftersom de adderas utöver den ordinarie posten.

Posterna som har hotellets namn är dels 100p/100SEK för normal intjäning, och sedan en post till med hotellets namn som är boka-webb-bonus.

Posten som heter "Extra points" är nivå-bonus.
 

intuition

Medlem
Jag tänker att Backis bara missat den. Bör leta efter en "Mastercard poäng på Nordic Choice Hotels"
Den ligger troligen inte bredvid "trippel"-posten.
 
Toppen