Senaste nytt

Nordic choice förlänger status i 12 månader

palmen

Moderator
  • Logga in på Nordic Choice Club och gå till Min sida.
  • Hitta stället där det står “Nuvarande period”. Det är på samma ställe som information om ditt medlemsnummer och hur länge du varit medlem.
  • Står det till exempel “juni 2019 - maj 2020” kan du addera ett år på utgångsdatumet. I detta fall skulle perioden vara “juni 2019 - maj 2021”. Oavsett vilken månad din nuvarande period startade behåller du medlemsnivån i ett år extra.
Det står Oktober 2019 - September 2020.
Jag har redan kvalat in till platinum och den statusen har jag ju till September 2021 oavsett.
Men förlängs min period till Oktober 2019 - September 2021 kommer ju statusen vara till September 2022?

Förvirrad?!
 

intuition

Medlem
Eftersom de ger just det exemplet att "Står det till exempel “juni 2019 - maj 2020” kan du addera ett år på utgångsdatumet. I detta fall skulle perioden vara “juni 2019 - maj 2021”" läser jag det som att de kommer att förlänga allas kvalificeringsperiod med 12 månader. Den tolkningen stämmer också med uttalandet om att man inte kan nedgraderas men man kan uppgraderas. Att "tierpoints" skulle nollställas mitt i en period tror jag inte på. Och därav min tolkning att många får en period som slutar under 2022 och alltså en mycket lång tid på sig att återkvalificera alt. uppgradera.

Men den som lever får se.
 

Tongen2

Medlem
Det står Oktober 2019 - September 2020.
Jag har redan kvalat in till platinum och den statusen har jag ju till September 2021 oavsett.
Men förlängs min period till Oktober 2019 - September 2021 kommer ju statusen vara till September 2022?

Förvirrad?!
Ja det råder hög förvirring nu! Jag som inte har kvalat in till guld detta året, pga läget och mitt år går ut i april, så skulle det ju betyda att jag kommer ner till silver men nu blir jag ju guld ett år till som jag förstår det.
Dvs i ditt fall så borde din status bli till september 2022, ja? Så tolkar jag det också.
 

Jollman

Medlem
Nuvarande period (Guld) mar 2020 - feb 2021 har jag på min Choice-sida.

Eftersom att nuvarande status som uppnåddes i mars, ger i alla fall "mar 2021", istället för "feb 2021"... :p

EDIT:
Eller så plussas det bara på ett år till enligt:
"
Det betyder att du inte kommer bli nedgraderad under din nästa medlemsperiod!
"

Smårörigt men vi får se framöver :)
 

Tongen2

Medlem
Nuvarande period (Guld) mar 2020 - feb 2021 har jag på min Choice-sida.

Eftersom att nuvarande status som uppnåddes i mars, ger i alla fall "mar 2021", istället för "feb 2021"... :p

EDIT:
Eller så plussas det bara på ett år till enligt:
"
Det betyder att du inte kommer bli nedgraderad under din nästa medlemsperiod!
"

Smårörigt men vi får se framöver :)

Ja, i ditt fall vill man ju tolka det som att du är guld pga att du kvalat in igen för kommande period men även efter mars 2021 fram till februari 2020 hur du än bär dig åt eftersom man inte blir nedgraderad under nästa medlemsperiod.
Solklart eller hur?! :confused::p
 
”Detta gäller från och med februari 2020. Om du har nedgraderats under denna period kommer du att återfå din tidigare nivå igen.”

Jag tolkar det som att uppnår du inte kraven innevarande år så får förlängt med 12 mån. Vi som har redan klarat av det får inget extra. Helt säker är jag inte :S
 

intuition

Medlem
Är det någon som kan verifiera att det här har fungerat för er? Dvs vars period har löpt ut och förnyats fritt ett år eller som återfått en förlorad nivå?

Själv har jag precis gått in i min nya period, och skulle med poängen i post#3 plus förlängningen varit platinum till 2022. Nu har de istället nedgraderat mig till guld?!?
 
Är det någon som kan verifiera att det här har fungerat för er? Dvs vars period har löpt ut och förnyats fritt ett år eller som återfått en förlorad nivå?

Själv har jag precis gått in i min nya period, och skulle med poängen i post#3 plus förlängningen varit platinum till 2022. Nu har de istället nedgraderat mig till guld?!?
Fick redan på att det var ett systemfel. Chatta med så får de uppgradera dig manuellt.
 

intuition

Medlem
Jag har ett ärende öppet, så det kommer nog att lösa sig. Behöver ingen snabb manuell justering - är dessutom lite orolig för att en manuell åtgärd inte ordnar allt, tex inte sprider sig till hotellens system, inte rättar till räknaren som anger "antal år som platinum", inte begär ett nytt kort från SEB. (för ja, de har varit duktiga på att signalera alla sidosystem om nedgraderingen omedelbart från dag 1. Ett nytt MC är på väg med fel status, hotellen agerar som om man är guld osv osv)

Undrar bara hur spritt detta är. Har alla covid-19 förlängningar & uppgraderingar gått igenom samtidigt som de som faktiskt kvalificerat sig blivit nedgraderade är det ju inget litet "systemfel".
 
Toppen