Senaste nytt

Nordic Choice det här gjorde ni bra!

011430121

Medlem
Ingen på forumet minns säkert inte eller inte ens noterade inte min upplevelse på Choice Arlanda för 2 veckor sedan

Skrev att frukosten var under all önskvärdhet, grisigt och slarvigt upplagd, rinnande Bregott, dåligt utbud av både av smörgåsmaten och de småvarma, inte avdukade bord.

På kvällen före hade jag väntat över en timme på en hamburgare i restaurangen ett par bredvid mig fick vänta 90 minuter på 2 räksmörgåsar, det hade brunnit i någon fläkt i köket, så de fick åka ner till nedre köket och beställa samt hämta maten, det är 10 vångar ner., det informerades om efter beställningen.

Däremot var det en perfekt in checkning och ut checkning av samma recptionist

Efter ett par dag så fick jag ett frågeformulär hur jag hade upplevt min vistelse.

För engångsskull så fyllde jag i formuläret och var ärlig!

Skrev om mina upplevelser, normalt brukar jag fyllla i det bästa när jag får sådana kundupplevds förfrågningar., vill vara vänlig och eventuellt göra någon glad.


Idag fick jag ett personligt brev från en chef från Choice Arlanda, där hon verkligen hade läst mina synpunkter och skulle se över mina klagomål, även det possessiva jag skrev om receptionisten skulle framföras till henne.

Jag trodde i min enfald att ingen läste dessa kund upplevelse svar, utan det presenterades att 4,8 % tycker så 3,1% tycker så efter en körning men här hade någon läst mina svar och brytt sig och skulle "se över" mina negativa upplevelser.

Hon hälsade mig välkommen åter, och det är det inte många som har gjort!
 

hco

Medlem
Jag trodde i min enfald att ingen läste dessa kund upplevelse svar, utan det presenterades att 4,8 % tycker så 3,1% tycker så efter en körning men här hade någon läst mina svar och brytt sig och skulle "se över" mina negativa upplevelser.

Nordic Choice verkar verkligen läsa kommentarer och konstruktiv kritik. När jag fått kundundersökning och beskrivit något problem jag haft (klagat på frukost i Sverige och kass madrass i Norge) har jag i båda fall fått personligt svar från nån slags hotellchef. (Sen om dom verkligen gör något åt problemen är väl en annan fråga)
 

palmen

Moderator
Jag har fyllt i några enkäter under sommaren och fått tillbaka svar på de flesta där de tackar för infon.

Den enkät där jag sågade hotellet har ingen svarar på. Var så dåligt att vi bytte hotell efter en natt.
 

FF#1

Medlem
Brukar alltid fylla i och ge ris och ros med fokus på saker som de har möjlighet att förbättra sig på. Får nästan alltid svar när jag skrivit nått konstruktivt, har även sett förbättringar genomföras.

Den roligaste feedbacken var här om året i Borlänge... allt var toppen, bra incheck, restaurangen levererade och helt ok rum.
Vart en öl eller tre till maten, hade jobbat nästan dygnet runt i några dagar och var ledig dagen efter så jag tänkte att jag skiter i att sätta allarm på telefonen när jag gick till sängs vid 23 tiden... vaknade upp kvart i 12 och missade frukosten.

Skrev om mina positiva upplevelser och nämnde i förbifarten att rummet var för tyst och sängen för skön så jag missade frukosten.... :)

Fick ett svar med snigelpost några dagar senare från hotellchefen med en notis där de tackade mig för mina synpunkter och 2 frukost vouchrar gilitiga på alla NC hotell! Vart jätte glad!
 
Toppen