Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

M.K

Medlem
@Patrik Har du haft det länge då? Inga inbjudningar till event eller Plat kampanjer?

Jag har fått många fina uppgraderingar i år, speciellt på de hotell i kedjan jag bor mest på. Detta som Guld. Jag hoppas självklart på fler nu.

Plat har ändå två ok fördelar jag läst mig till. 10% mer poäng samt större tillgång till bonusnätter. Där borde jag kunna spara en del 2020. Även lägre årsavgift på MC (borde varit gratis), men inte mycket mer än det officiellt?
 
Last edited:

Patrik

Medlem
Tre stays än så länge, en uppgradering (efter jag bad om det), två utan uppgradering, så bra utdelning på ”Garanterad uppgradering” med andra ord.

ok då, priset på MC och bonusrum om det finns ledigt rum är säkert bra förmåner.
 

M.K

Medlem
Ok, kanske lite otur då eller att statusen inte registrerats än i alla deras system? Det låter snålt.

10% fler poäng gör det enklare att behålla statusen, och det borde fler ta efter. T ex EBD status.

Nu får vi se om finns tillräckligt med värde för att jag ska orka optimera nätter och spend framöver.
 
Last edited:

Patrik

Medlem
Ok, kanske lite otur då eller att statusen inte registrerats än i alla deras system? Det låter snålt.

Nä, lärde mig från silver till guld, statusen man har när man bokar ligger kvar även när man blir uppgraderad, så avbokade allt och bokade om så det absolut skulle ligga platinum i bokningarna och har fått svarta vouchers (platinum) vid checkin, så det har funkat, men inga proaktiva uppgraderingar...

Hade varit lite coolt om EBD hade garanterade bonusbiljetter om det fanns biljetter kvar... ;-)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

intuition

Medlem
Nä, lärde mig från silver till guld, statusen man har när man bokar ligger kvar även när man blir uppgraderad
...
Det är min erfarenhet också. Det är lite udda system, men tydligen sparas en kopia av gästens status och medlemsuppgifter i själva bokningen vid bokningstillfället. Bokningen är det som hotellet ser och gör rumsplanering utifrån - de ser inte medlemsregistret som är up-to-date.
 

M.K

Medlem
Ok, kanske lite otur då eller att statusen inte registrerats än i alla deras system? Det låter snålt.

10% fler poäng gör det enklare att behålla statusen, och det borde fler ta efter. T ex EBD status.

Nu får vi se om finns tillräckligt med värde för att jag ska orka optimera nätter och spend framöver.

Citerar mig själv med en uppdatering då Jag har en fantastisk första stay som Platinum nu!

Uppgraderad från billigaste rum till stora sviten. Ett värde på ca 9k/natt. Dessutom late check-out till 18 sista dagen och givetvis en inkluderad CC zero på glasflaska från minibaren varje dag.

Det var alltså värt optimeringen till Plat i år. :cool:
 

Meazza

Medlem
Citerar mig själv med en uppdatering då Jag har en fantastisk första stay som Platinum nu!

Uppgraderad från billigaste rum till stora sviten. Ett värde på ca 9k/natt. Dessutom late check-out till 18 sista dagen och givetvis en inkluderad CC zero på glasflaska från minibaren varje dag.

Det var alltså värt optimeringen till Plat i år. :cool:
Har också fått flera fina sviter på slutet. Tänk om de höll den här nivån jämt...
 

TWLud

Ny medlem
Har efterforskat här på forumet och på Nordic Choice's medlemsvillkor men kan inte hitta det jag söker.
Det verkar enligt min uppfattning att alla poäng insamlade är statusgrundande mot Platinum, dvs. att Choice inte gör skillnad på poäng likt SAS (bas & extra poäng). Det borde därför innebära att poäng insamlade hos partners och tex. konverterade COOP poäng borde bidra till högre status?

Någon här på forumet som har mer information om detta?
 

Protein48

Medlem
Har efterforskat här på forumet och på Nordic Choice's medlemsvillkor men kan inte hitta det jag söker.
Det verkar enligt min uppfattning att alla poäng insamlade är statusgrundande mot Platinum, dvs. att Choice inte gör skillnad på poäng likt SAS (bas & extra poäng). Det borde därför innebära att poäng insamlade hos partners och tex. konverterade COOP poäng borde bidra till högre status?

Någon här på forumet som har mer information om detta?
Så är fallet. Bokade 3 separata bokningar på Royal Caribbean, vilket generade i 45k poäng. Med lite 3x-kampanjer var det inte svårt att uppnå platinum :).
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen