Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

intuition

Medlem
OK, och det är ingen skillnad mellan vad man ser på webben och om man ringer in?

Blir platinum efter nästa stay och vill också ta ut ett par nätter, men det är ju inget vidare om man mest hittar standard rum på comfort hotell...
 

FFlash

Medlem
Har platinum bättre tillgång till bonusrum?
Jag vet att det heter att platinum är garanterad bonusuttag så länge det finns standardrum lediga, men det jag undrar är om det är lättare för platinum att boka t.ex. svit som bonusrum.

Jag undrar eftersom jag är guld nu och ganska besviken på tillgängligeheten. Jo, det är relativt lätt att få ett standardrum för 2 personer, men nästan allt annat är alltid "Priset slutsålt" när jag kollar. Jag är både ute efter högre rumskategorier och visterlser med mer än 2 personer (tex 2 vuxna + barn).

Jag tömde mitt konto och bokade Clarion Helsinki innan jag ramlade ner till mortal Blue nivå och vill minnas att det var bara standardrum öppna för boknigar.
 

intuition

Medlem
OK!

Väldigt konstigt att inte släppa lite finare rum för award. Om en platinum bor 60 nätter per år så tjänar han in åtminstone 10 nätter bonus på comfort std nivå. Känns inte direkt attraktivt, speciellt som platinum har garanterad uppgradering på sina vanliga bokningar.
 

Jojje82

Ny medlem
Man bokar Standard rum men i princip varje bonusbokning jag gjort som Platinum har dem uppgraderat mig vid ankomst.

Vid ett tillfälle uppgraderade dem även mitt sällskap som jag bokat bonusrum till, dessutom fick dem även voucher trots att dem inte ens är medlemmar
 
OK!

Väldigt konstigt att inte släppa lite finare rum för award. Om en platinum bor 60 nätter per år så tjänar han in åtminstone 10 nätter bonus på comfort std nivå. Känns inte direkt attraktivt, speciellt som platinum har garanterad uppgradering på sina vanliga bokningar.
Blivit uppgraderad alltid minst en nivå från standardrum. I appen (Android) så kan man se vilken rumstyp man har fått. Uppgradering syns senast samma dag som incheckningen.
 

FFlash

Medlem
Jag vet inte om de kan se att jag var bara en statusmatchad kexpaket-platinum, men de ~15nätter som jag hann bo som platinum var riktigt schyssta. Jag vågar påstå att jag fått bästa uppgraderingar och bemötande generellt hos Nordic Choice vs alla andra kädjor jag bott på SPG, Hilton, IHG, Scandic, ClubCarlson (okej SPG samt Carlson hade jag aldrig det högsta kortet men iaf)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Jag är Nordic Choice Club Platinum och har bokat en natt på Quality Hotel Real Aeropuerto i El Salvador. Kommer jag få någon som helst recognition där? Eller kan man matcha sig till Choice Privileges platinum/Diamond?
 

intuition

Medlem
Efter 2 år som Guld (inlednignsvis matchad) jobbade jag mig upp till platinum. Efter första månaden som platinum kan jag inte säga att jag är imponerad.

I början av min tid som guld fick jag alltid små handskrivna lappar, "Clarion loves you"-skyltar, godis, kakor, ballonger eller något annat kul på rummet. Min preferens om "Rum högt upp" uppfylldes mycket ofta och då och då en fri uppgradering. Kanske var det som hotellen smörade för mig som ny kund och kanske har det skapat orimliga förväntningar. Jag får väl leva med om Nordic choice inte längre gör några personliga välkomster, men jag tycker nog att "Garanterad uppgradering" som platinum-förmån är rätt svårt att missförstå. Här är mina 3 första erfarenheter som Platinum och kanske andra kan säga om jag har för högt ställda förväntningar:

1. Clarion Collection Odin Göteborg - ingen uppgradering, men i ärlighetens namn hade jag nog bokat högsta rumskategorin (familjerum - tror att de har tagit bort alla sviter och lyxrum). Men jag får ett rum på lägsta våningen, ut mot den livliga Stampgatan, måste nog vara det sämsta rummet på hotellet.
Erbjuder ingenting vid incheckning (typ sen utcheckning, gratis tidning)

2. Comfort Vesterbro Köpenhamn
Bokar ett standardrum. Får i välkomstmailet (dagen innan incheckning) reda på att rummet inte har vattenkokare. Det behöver jag så jag mailar hotellet och frågar om det verkligen inte finns. Jo, det finns i våra superior-rum, berättar de och undrar om jag inte vill köpa en uppgradering?
Det är bara några timmar till incheckning men det känns som höjden av fräckhet och jag avbokar rummet och bor någon annanstans den natten.

3. Clarion Malmö live
Bokar ett ett superior dubbelrum. Vid incheckningen erbjuds jag en tidning, tackar artigt och tar emot. Blir upplyst om att jag blivit uppgraderad, tackar artigt och tar emot. Åker upp till 13.e våningen och stiger in i ett.... superior dubbelrum. Så generöst. "Uppgraderingen" är alltså samma rumstyp som jag bokat, men på en våning ganska långt ner.


Jag hade nog förväntat mig att som platinum bara undantagsvis inte få uppgradering och att alltid få ett av de bästa rummen i kategorin jag bokar, att alltid få ett rum efter de preferenser jag lagt in på sidan osv.

Rätt eller fel?
 
Toppen