Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

hejrobin

Medlem
Hej!
Med Platinum får man ju träna på hotellens gym utan att sova där... har kollat lite på vilka gym som har omklädningsrum, ganska få. Amaranten och Friends har omklädningsrum.

Men vet någon hur det är med fristående hotell, t ex Atsix, får man träna där?
 
Jag använde idag förmånen att boka bonusnatt så länge det finns rum. Skulle kosta lite över 3300 för ett standard i Göteborg under Ramstain nu funkade det med poäng! Snyggt. Är ju inte stor chans till konsert då heller (sista Juli) men ändå.
 
Vad har ni för "taktik" när det inte funkar på hotellet som beskrivs av Nordic Choice. När man inte blir uppgraderad till bästa tillgängliga kategori trots att man enligt Nordic Choice borde bli det......Känns tråkigt att "bråka" om det....
 

M.K

Medlem
@Robban1616 Jag brukar inte ha någon taktik, tar det lugnt och civiliserat, men bokar aldrig garderober så oavsett ok standard på själva rummet som regel.

Hotell som inte vårdar sin relation med oss kommer jag dock ihåg och undviker. BC är till hjälp här då jag ibland läser andra trovärdiga medlemmars kritik så jag slipper testa själv. :)
 
Självklart har du rätt...Det ska vara lugnt och civiliserat! Jag tänker bara på att om man ställer frågor till Nordic choice så får man ett "allt är super bra och ni kommer få bästa rummet, det ska ni ha!" och så är det en ny medarbetare på hotellet som gör att det inte riktigt blir så.

Idag checkade jag in på Post och sa "jag är lite osäker på de nya reglerna, hur tolkar ni dom?"dom svarade ärligt att dom var lite förvirrade men vi kom överens utan några problem.

Det jag menar är ju att vi har en "överenskommelse" med "stor Nordic" inte alla hotell separat, men det är ju dom som bestämmer hur det blir.

Jag känner att trevlig bemötande och någon form av kontakt på hotellet är det som avgör hur det kommer gå med uppgraderingarna.

Ha en bra fredag!
 

M.K

Medlem
Just Post är ett av de sämre av deras hotell i Sverige för oss statusmedlemmar. Finns bättre val på baksidan.

Ha en bra fredag du också!
 

intuition

Medlem
Att det är skillnad mellan vad programmet i teorin lovar och vad man i praktiken får är inte direkt ovanligt i lojalitetsprogram. Det borde inte vara så, men världen är inte perfekt. En "win some, lose some" attityd kan vara en god "taktik" i nästan alla lojalitetsprogram.

Vad jag tror M.K är inne på är att man kan studera Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor och där se att det finns vissa hotell som systematiskt är sämre på att uppfylla programmets löften. En taktik är då att inte bo på de hotellen och därmed slippa känna sig besviken på att hotellet inte håller överenskommelsen.

Det är svårt att se att någon taktik kan hjälpa om ett hotell är systematiskt dåligt på att ge de utlovade uppgraderingarna. Förhoppningen där är iofs att de nya reglerna ska hanteras med någon sorts automatik vid bokningstillfället, dvs faktiskt tvinga vissa hotell att börja ge uppgraderingar enligt programmet.


-- Tillagt
Ja, nu ser jag ju att M.K postat i klarspråk
 
@M.K jag håller med dig helt. Jag ska flytta till Avalon imorgon som jag tycker gör ett mycket bra jobb. Jag har själv försökt rapporter hur jag känner i tråden Bästa Nordic choice hotell i städer som har fler än ett som Platinum.. | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Ett försök från min sida att ge tillbaks till BC. Detta året har blivit mycket mer hotell i Sverige än vanligt. Jag tycker att det funkade väldigt bra idag när jag sa "Hej, trevligt att vara här! Kan ni förklara de nya reglerna för mig? Jag kollar på er Facebook och så står det så här men jag kanske missar något.? Så visade jag detta....
 

Attachments

  • Skärmavbild 2021-02-05 kl. 16.47.39.png
    Skärmavbild 2021-02-05 kl. 16.47.39.png
    257,4 KB · Visningar: 259
Toppen