Senaste nytt

Nordic Choice Bo 1 natt få 5 kvalificerande nätter, boka senast 17 november 2021

jonten

Medlem
De lanserade idag en kampanj som ger 5 kvalificerade nätter för en övernattning.
Så sov 1 natt få 5 mot status. Bor man 12 nätter så får man Platinum.
Denna kampanjen kommer ge många med status..


Boka din vistelse hos oss mellan 9 november och 17 november 2021. Boendeperiod: 9 november 2021 - 31 mars 2022. De nätter du bor multiplicerar vi med 5. De kvalificerade nätterna kommer att synas på ditt konto efter utcheckning.

Startar du från botten – alltså med 0 nätter på kontot – kan det se ut såhär:
Sov 1 natt hos oss och bli uppgraderad direkt till SILVER-medlem.
Sov 6 nätter och du blir GOLD-medlem.
Sov 12 nätter och du blir PLATINUM-medlem. Värt att upprepa: 12 nätter till PLATINUM!
Har du exempelvis 3, 7 eller 11 nätter sedan tidigare får du räkna lite själv.


Sov dig till VIP-status | Nordic Choice Hotels
 

palmen

Moderator
Det där är helt sjukt bra, blir att förlänga mitt Platinum med denna kampanj så slipper jag jaga 36 nätter. Räcker alltså med 7 nätter, ska bara hitta billigaste i Stockholm under perioden.
 
Generöst av NCH men inget jag kommer att okynnest boka.
Har redan klarat av årets platinum samt att detta ligger efter min förnyelse period..

Screenshot 2021-11-09 at 10.32.45.png
Screenshot 2021-11-09 at 10.32.56.png


Dock så håller jag med om att denna generositeten utvattnar programmet något.
Det vi sett med vouchers som bara gäller för mat i restaurangen etc är något som jag tycker har försämrat det rätt mycket.
Även störigt att på Collection hotell så har man ingen perk av sin status utöver rumsuppgradering..

Dock så kvarstår NCH som mitt primära hotell val i Skandinavien men får se hur det utvecklas..
 
  • Gilla
Reactions: hco

Doctor-X

Medlem
Trevlig kampanj, men ganska dåligt för mig personligen då jag redan är Platinum för min kvalificerings period (feb 21 - jan 22), hade hellre önskat x3-poäng kampanj. Kanske bokar några nätter i februari / mars nästa år.

Har man NCC MC får man ju 24 nätter (2 nätter/månad med förutsättning att man handlar något på kortet varje månad), vilket gör att man endast behöver 7 nätter (som @palmen skriver ovan). Rätt schysst ändå :)
 

jonten

Medlem
Det är en sjukt bra deal. Bokat 10 nätter nu i Stockholm för 526 kr st. Ger mig platinum, och inträffar efter mitt medlemsår förnyats, så bör bli platinum även under nästan hela 2023.
Gissar det är på Comfort Hotel® Xpress Stockholm Central, vilka datum har du hittat dessa priser?
 

hco

Medlem
'Bara' multipel på nätter (och inte poäng) påverkar nog inte mitt bokningsmönster.

Behöver poäng mot life time, inte kvalificerade nätter :)

Men visst, NCC får plus i kanten för olika kampanjer.
 

Doctor-X

Medlem
Generöst av NCH men inget jag kommer att okynnest boka.
Har redan klarat av årets platinum samt att detta ligger efter min förnyelse period..

Visa bifogad bild 123144 Visa bifogad bild 123145

Dock så håller jag med om att denna generositeten utvattnar programmet något.
Det vi sett med vouchers som bara gäller för mat i restaurangen etc är något som jag tycker har försämrat det rätt mycket.
Även störigt att på Collection hotell så har man ingen perk av sin status utöver rumsuppgradering..

Dock så kvarstår NCH som mitt primära hotell val i Skandinavien men får se hur det utvecklas..

Gratis läsk/mineralvatten från minibaren/receptionen ingår på Clarion Collection. (Gillar att köra en Cola Zero till middagen som ingår, när jag bor på Clarion Collection). Samt tidig incheckning och sen utcheckning.
 
Toppen