Senaste nytt

Strawberry app

intuition

Medlem
Nu fungerade inte mobilnyckel utan NFC påslaget ?!? Det minns jag som att det gjort innan, men det kanske är från hotell till hotell? Eller något som hänt i den katastrofala android11 versionen på oneplus.
 
Jag stör mig på att man inte längre kan se vilken rumstyp man har bokat eller blivit uppgraderad till. Syntes under "betala" tills senaste versionen på Android. Känns som att NCH tog bort det med flit.

Nu kan man se uppgraderingen på hemsidan men fortfarande inte i appen. Tvärtemot hur det var tidigare alltså, då med uppgraderingen synlig i appen men inte på hemsidan.
 

Doctor-X

Medlem
Om man förbetalat via appen, men sedan bokar av - återbetalas pengarna då? Någon som testat?

Har en bokning i början av augusti som är något osäker, men tänkte betala i juli med NCC MC via appen för att få 90p/100kr.
 

intuition

Medlem
Om man förbetalat via appen, men sedan bokar av - återbetalas pengarna då? Någon som testat?...
Ja.
Om du har en flexibel bokning, betalar i appen och senare bokar av får du pengarna tillbaka, krediterade till kortet.

Det sker troligen inte automatiskt. Det är ett väldigt ovanligt scenario för NC. En förskottsbetald vistelse är ju normalt en icke- återbetalningsbar bokning.

Min tolkning från egen erfarenhet är att hotellet ska göra återbetalningen men kan missa pga hur ovanligt det är. Kundtjänst kan hjälpa.[/QUOTE]
 

intuition

Medlem
...Verkar som hotell som inte har stöd för appen syns inte bland bokningar nu på hemsidan. ...
Det där ger mig superdåliga vibbar. Låter som att de tagit app-logiken och gjort webbsida av det.

Det är för mig rena katastrofen om inte alla bokningar syns på ett och samma ställe. Jag kunde leva med att vissa bokningar aldrig fanns i appen (med förklaringen "de hotellen stöder inte appen ännu"). Men att lyfta in den logiken till webben?!?
När jag har typ 25 aktiva bokningar och behöver avboka en, så var det enkelt gjort på webben. Nu ska man alltså leta igenom sina mail och sedan manuellt ta numret där (som inte är samma bokningsnummer som nu syns på webben!!) och kontakta de för avbokning. Illa illa...

En annan knas sak med nya webben är att det inte går att exportera poäng-transaktionerna och därmed kan man inte längre kontrollräkna saldot eller följa sin poängutveckling i excel tex :(
 
Det där ger mig superdåliga vibbar. Låter som att de tagit app-logiken och gjort webbsida av det.

Det är för mig rena katastrofen om inte alla bokningar syns på ett och samma ställe. Jag kunde leva med att vissa bokningar aldrig fanns i appen (med förklaringen "de hotellen stöder inte appen ännu"). Men att lyfta in den logiken till webben?!?
När jag har typ 25 aktiva bokningar och behöver avboka en, så var det enkelt gjort på webben. Nu ska man alltså leta igenom sina mail och sedan manuellt ta numret där (som inte är samma bokningsnummer som nu syns på webben!!) och kontakta de för avbokning. Illa illa...

En annan knas sak med nya webben är att det inte går att exportera poäng-transaktionerna och därmed kan man inte längre kontrollräkna saldot eller följa sin poängutveckling i excel tex :(
När man sökt fram bokning för poäng så kommer man till det gamla gränsnittet och det troligen samma för hotell som inte stöds av appen. Vanliga bokningar verkar gå avboka men jag har inte testat. Illa är bara förnamnet.
 
Toppen