Senaste nytt

Strawberry app

Lukas2

Medlem
Jag kan nu se vad jag har för rumsnummer imorgon på min natt i Örebro. Finns det något sätt att se vilken typ av rum det är?

Om man går in på bokningen och sen, Betala, så ser man rumstyp. Dock vet jag inte ifall det bara är orginal bokningen som syns där, eller ifall den delen uppdateras efter du har fått ett rum tilldelat dig.
 

intuition

Medlem
Om man går in på bokningen och sen, Betala, så ser man rumstyp. Dock vet jag inte ifall det bara är orginal bokningen som syns där, eller ifall den delen uppdateras efter du har fått ett rum tilldelat dig.
Aha, nu hittar jag den.
Det som visas är inte bokad utan aktuell rumstyp dvs uppgradering syns här
 
Uppdatering. Jag hade 412 ändå tills jag checkade in. Fick då 114 som var en fint rum med en bastu i. Det är alltså "bara" rummet man får om man inte blir uppgraderad. Det är ju ganska bra för att veta om man blivit uppgraderad eller inte. Jag är i all fall väldigt nöjd med detta rummet....
 

intuition

Medlem
Nja, det låter mer som att du inte hade fått uppgradering vid "rooming kvällen innan" utan först vid incheckning?
För mig visades ett rumsnummer och en rumstyp som var bättre än den köpta redan 2 dagar innan. Vid incheckning fick jag också exakt det rummet.

Dvs appen visar det rum som du är tilldelad redan före incheckning och man kan därmed avgöra om man redan fått uppgradering eller om man som platinum lite fint ska fråga vid incheckning vilken rumstyp man får tack vare medlemsförmånen "garanterad uppgradering".
 

intuition

Medlem
PS
Speciellt på hotell som har digital rumsnyckel är detta väsentligt. Eftersom man kan förskottsbetala i appen och sedan begära digital nyckel (och alltså slippa checka in i receptionen) är det viktigt att veta om man fått uppgradering eller ej.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Jag har bara guld än så länge så då är det ju som du skriver först när man checkar in som de ev uppgraderar. Är det så att du har platinum så sker det som jag förstår kvällen innan, kanske där skillnaden ligger för oss.
 

Syversen

Medlem
Jag har bara guld än så länge så då är det ju som du skriver först när man checkar in som de ev uppgraderar. Är det så att du har platinum så sker det som jag förstår kvällen innan, kanske där skillnaden ligger för oss.

Det varierar nog med beläggning med mera. Jag har uppgraderats innan incheckning när jag var guld och sett det i appen. Oerhört praktiskt att kunna segla rakt förbi lobbyn och gå direkt till sitt rum och låsa upp med telefonen på de hotell som erbjuder detta. Det saknas bara voucher i appen vilket jag påpekat i de enkäter och annat man fått genom åren.
 
Toppen