Nolltolerans: racism, anti-semitism, folkhets

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av Senator, 3 Augusti 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort tack till moderatorerna! Ni hjälper verkligen till att göra detta till ett fantastiskt forum.

2. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Den där tråden hörde verkligen inte hemma här. Ni gör ett toppenjobb!

3. DrGold

DrGold Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom jag själv var med och skrev i tråden innan den spårade ur kunde jag via upprepade notiser följa hur den utvecklades, och jag kan bara säga att jag backar beslutet. Den typ av inlägg som föranledde avstängningen kan man läsa på många andra ställen på nätet, och på en del andra forum (typ Twitter, Flashback) förekommer de så ofta att man inte längre reagerar på dem mer än genom att filtrera bort dem någonstans längs vägen mellan ögonen och hjärnbarken. Jag blev verkligen förvånad när jag såg ett sådant inlägg här på BC, vilket när jag tänker efter är ett mycket gott betyg till den generella nivån på inlägg här. Smågnabb, trams och OT förekommer förstås av och till (jag tänker inte kasta första stenen i detta avseende) men hey, vi är alla människor. Detta var nåt annat.

Jag tycker att våra moderatorer förtjänar en eloge för sin snabba respons. Likaså för deras frekventa deltagande i diskussioner och för all den energi de lägger ner på att på ett omdömesgillt sätt hålla nivån här på BC rimlig. Det sägs alltför sällan. Tack till er!

AlexBerg, Nikje, Mikael Stillman och 18 andra gillar detta.
  4. Bra. Jag blev väldigt ledsen när jag läste det där igår. Det var inte okej.

Jag har ett stort politiskt engagemang men det försöker jag hålla helt borta här. Sånt kan man diskutera i andra forum/på Twitter. Här handlar det om flyg och resande.

Tänk på att om rasism sprids här så kan hela BC stängas ner och bli polisanmälda för hets mot folkgrupp.

TheTravelGuy och Hachans gillar detta.
  5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Missade tråden (inget jag på minsta vis är ledsen för). Riktar ett tack till moderatorerna. Att det ska vara så svårt att uppföra sig folk?

Magnus Boström gillar detta.
  6. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill också tacka moderatorerna för ett utmärkt jobb.

7. Hachans

Hachans Medlem

Tack!

Jag såg tråden igår och hann skriva i den om något som var relaterat till ursprungsfrågan och inte det som sen spårade ur.

Uppskattar verkligen att ni håller rent och att ni faktiskt kastat ut både tråd och folk som skrev i den.

8. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bara stämma in med tidigare talare och hylla vilka fantastiska moderatorer vi har som drar ett otroligt stort lass ideellt, jag är ofta inne men under perioder (ofta på resor faktiskt) läser jag inte så frekvent så då märker jag hur otroligt mycket som postas och behöver i alla fall ögnas igenom, vi är till allra största del besparade kontroversiella trådar (diplomatiskt uttryckt), men ibland dyker lite konstigheter upp, såsom igår, men bra agerande att meddela vad som gäller och "set everyone straight" så att säga.

Jag brukar säga att yttrandefrihet också innebär att veta när man skall vara tyst.

9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar ha varit rejält med action inatt som man missade. Vad det än handlade om så tycker jag moderatorerna gör ett bra jobb med snabba åtgärder! Nu får jag bara försöka luska ut vem som blivit avstängd...

Sir Lemon, Mattias Holmén och adhoc76 gillar detta.
  10. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för att ni modererade den tråden.
    Till er som inte såg den, ni missade verkligen ingenting.

Abbs, LPC123 och Brandten gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!