Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Dr. Miles

Expert
Glöm inte att Miles&More har en bonusresa kategori som heter 3 region award.

T ex om du bokar en bonusresa,
Köpenhamn-Frankfurt-Delhi-Singapore T/R, blir det 3 region award istället för Europa-Sydostasien award.

Det finns både för- och nackdelar med detta men om du vill flyga konstiga routings, lär det kosta mer än vad Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng ska kosta.
 
http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/40/media_1576853940.pdf

Ett lite problem.. du kan inte boka om du inte har minimum FTL status på Miles & More..

Sedan skulle jag hellre boka Swiss First på mina Miles & More, men då har du ett större problem: du måste du var minimum Senator.

Det sög ju, jag hade tänkt spendera 170.000:- innan 31 december och tänkte att detta var en bra ide!

Finns det några "sweet spots" om man bara är vanlig member hos M&M?

Kan man boka Business som vanligt?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Gäller det även "vanliga dödliga" som vare sig är Senator eller HON? :cool:

Lufthansa släpper award inventory 330 dagar innan avresa i alla klasser. Det vill inte säga att det finns tillgängligt i alla klasser på samma avgång. Vid 330 dagar jag tror inte Lufthansa skiljer på status för denna inventory då Senator och HON har andra vägar till platser.

Som Senator eller HON kan Miles & More begära från Revenue Management att frigöra platser på flighter som inte har bonusplatser. Dock blev jag lite osäker om detta gäller First. Jag har använt detta framgångsrikt i Business flera gånger.

Jag kan själv tycka att Miles & More "Meilenschnäppchen" har ett högre värde för just detta kort:
Miles & More Mileage bargains
 
Toppen