Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Glajsarn, 15 Januari 2013.

1. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt @Johan Gott !! Listigt tänkt!

Jag tror inte att datorsystemet är så smart programmerat. Det verkar osannolikt att systemet skulle hålla ordning på om du skaffade kortet före eller efter bokningen och anpassa poängens giltighet efter de förutsättningarna. Det känns rimligare att en sådan koll görs i samband med av-/ombokning då frågan ställs:
    ska miles återföras eller förfalla?
    Då du har kortet ska inga miles förfalla och alltså återförs poängen i sin helhet.

Johan Gott och jumbooze gillar detta.
  2. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är ingen vattentät strategi men som @Berglund är inne på så borde chanserna se rätt bra ut iaf...

Berglund och jumbooze gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blev en bokning, enkel till New York i F på min födelsedag, nu får man bara hoppas att saker reder upp sig till 2021 November

Mattias Holmén, palmen, henrik l och 1 annan gillar detta.
  4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Obs att detta gäller deras Miles & More Prime World. Jag har det själv som huvudkort för att samla poäng inom *A, eftersom jag har har British Airways som mitt huvudprogram och inom One Wolrd finns inga vettiga huvudalternativ, samt att jag flyger för lite med SAS för att kunna göra något kul med 2-4-1. Sedan är frågan om man tycker det är värt en avgift på 99 kr/mån för att hålla poängen vid liv under en längre tid.

Berglund, jumbooze och Johan Gott gillar detta.
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, man får bara boka exakt vad man hittar med deras webbsökmotor. De enda undantagen är att man kan lägga in stopp på mer än 24 timmar (dock ej i ursprungszonen) om man bokar via telefon.

Johan Gott gillar detta.
  6. JPE

JPE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så man får söka en variant av ben för ben om man lägger till ett långt stopp då? Jag har svårt att tro att kundtjänst får upp routings med >24 h stopp när de söker. Gissar att de då söker först till det långa stoppet och sen ytterligare en sökning för att komma till destinationen.

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ta denna diskussion i en annan tråd eftersom det gäller "andra program" t ex MilesMore. Annars riskerar de som läser här bli förvirrade och tro att man kan boka resor med stopp på vägen med Eurobonus.

JPE och Jane Insane gillar detta.
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är helt säker på att jag tidigare har kunnat se när mina miles går ut när jag loggar in på min profil, men nu hittar jag det inte. Vet någon var jag ska klicka?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!