Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Dr. Miles

Expert
http://www.businessclass.se/forum/posts/27859/
Ok, jag förstår, avgifterna är alltså något som är gemensamt oavsett bonusprogram, bortsett Eurobonus, som ju införde fast avgift under 2016?
Skatterna (inte bränsletillägg) brukar att vara samma oavsett bonusprogram, men det finns bonusprogram som inte debiterar bränsletillägg på egna flygningar (t ex SAS EuroBonus) och bonusprogram som inte debiterar något bränsletillägg alls oavsett egna eller partnerflygbolags flygningar*.

*T ex
Avianca/TACA LifeMiles
United Mileage Plus


Det är lite gammal info men det finns en tråd om jämförelse av summan av skatter & bränsletillägg.
Jämförelse av summa av bränsletillägg+skatter för bonusresa Stockholm-Bangkok med SAS EuroBonuspoäng | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
En annan grej som Lufthansa erbjuder är mixade klasser som en bokning eller tur/retur och priset blir kombinationen av två one-way. Kan vara lönsamt om USA är destinationen ( t.ex. First ut och Business hem) då one-way från USA har saftiga avgifter.

Exempel:
ARN-FRA-JFK med LH Business och First 85.000 poäng
JFK-ARN-FRA med LH Business 52.500 poäng
Skatter och avgifter som en tur/retur (med andra ord runt 3.500kr)

Avgifter från USA enväg kan landa på + 4.000kr
När jag försöker välja olika kabinklasser på ut- och hemresan på en tur-och-returresa får jag följande felmeddelande:

"Attention: Please select the same tariff family for inbound as chosen from your outbound selection. Click "Confirm" to change your tariff selection or click on "Cancel" to re-select your tariff selection."

Har du kommit på någon knep som möjliggör en sådan bokning online eller är man tvungen att ringa och boka?
 

henrik l

Medlem
En fundering när det gäller lite kreativ routing för att testa LH-gruppens F-lounger när man ska flyga LH F. När man söker på LH's sida kan man få upp XXX-FRA-MUC-YYY, men om man vill få till ett alternativ typ XXX-ZRH-FRA/MUC-YYY, går det överhuvudtaget om man bokar med Miles & More, eller är det Eurobonus och Tallin som gäller?
 

Senator

Moderator
En fundering när det gäller lite kreativ routing för att testa LH-gruppens F-lounger när man ska flyga LH F. När man söker på LH's sida kan man få upp XXX-FRA-MUC-YYY, men om man vill få till ett alternativ typ XXX-ZRH-FRA/MUC-YYY, går det överhuvudtaget om man bokar med Miles & More, eller är det Eurobonus och Tallin som gäller?

Nej, du kan ha upp till 6 eller 8 segment med Miles & More beroende av destination/zon, men du måste ringa M&M.

Jag kan också tipsa om stopover i samma zon. Väldigt användbart med M&M. Jag har flera gånger bokat ARN-NYC-stopover-MIA/FLL. Grymt värde.
 

Johan Gott

Medlem
Med anledning av tråden nedan började jag söka awardresor från SIN i First. Det finns gott om tillgängliga platser till CPH. Är detta också en nyhet eller har man kunnat använda Miles and more till SQ F tidigare?

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)
 
Toppen