Senaste nytt

Nextjet startar i Västerås?

skydiver

Medlem
Nu minns jag inte om det var SAS eller Skyways, men jag har flygit nåt riktigt litet propellerplan från Västerås en gång (typ 12 pax eller nåt...). Tror det var till CPH. Kan ha varit GOT dock.
 

Palazzi

Medlem
Nu minns jag inte om det var SAS eller Skyways, men jag har flygit nåt riktigt litet propellerplan från Västerås en gång (typ 12 pax eller nåt...). Tror det var till CPH. Kan ha varit GOT dock.

Jag har flugit samma till CPH, men kan inte heller minnas bolag. Om det inte var SAS hade de iaf ett samarbete med bolaget, för jag flög direkt vidare till Bergen.
 

twiggs

Medlem
Nu minns jag inte om det var SAS eller Skyways, men jag har flygit nåt riktigt litet propellerplan från Västerås en gång (typ 12 pax eller nåt...). Tror det var till CPH. Kan ha varit GOT dock.

Du tänker säkert på Jetstream-planen som först Highland Air flög med vars trafik senare togs över av Skyways. Fanns linjer till GOT, OSL, MMX och eventuellt någon mer.

Fast detta flygplan tror jag inte har gått i trafik till CPH från VST, eller möjligtvis enbart på helger.
 
Toppen