Senaste nytt

Next Generation First på B787-9

Andreaszan

Medlem
Joda, det er bare 8 i 787-9. Jag jämförde 747 / 380 der F-kabinen ikke er stort större enn LH's, men betydlig fler stoler...Jag upplever Club World-"doften" lite mer som rad 40-68 på Thomssons 330 från Puket til Manchester. Igjen, jämfört med andre...
 

agehall

Medlem
Haha unken lukt? Vad doftar det då inte i ekonomi på en A380? Nej den köper jag inte.
Däremot så ser det inte ut som en F-kabin.

Spot on.

Jag är den förste att hålla med om att BA F inte är i nivå med F på andra bolag, men man ska försöka vara lite saklig i sin kritik...
 
  • Gilla
Reactions: FCT

Andreaszan

Medlem
Vad bra da, da vet vi at åsikter om doft i kabinen inte er saklig kritik...finnes det andra upplevelser som er ej godkänt kritik?

Poenget var at BA-kabinen er mer crowded enn andra og det ger en lite mindre "unik" känsla...den sammansatta upplevelsen, 14 människors morgontoa vs 8, färre staff pr säte etc etc...
 

agehall

Medlem
Min poäng är att det sitter ett par hundra personer i samma metalltub. Om det är 8 eller 14 personer på det utrymme som first upptar gör ingen större skillnad för luftkvalitéen. Om någon lägger en rejäl brakare så kommer det att lukta illa, oavsett om man är 1, 2 eller 12 i kabinen. Jag kan inte säga att det inte luktade illa när du flög BA F, men jag kan säga att jag aldrig upplevt det problemet och jag har aldrig läst om det. Det finns många saker att klanka ner på vad gäller BA F, men just lukten är inte något som generellt sett dras fram.

Edit: Läs The truth about cabin air som förklarar saker väldigt bra imho.
 
  • Gilla
Reactions: FCT

nissefalk

Medlem
Jag skall flyga med den kärran (eller kanske nästa som levereras) i December till Delhi, antar man väl ombord inte märker någon direkt skillnad mellan 787-8 och 787-9 förutom att -9 har Första klass då, tyvärr flyger jag i WT+......
 

nissefalk

Medlem
Upptäckte just att mitt flyg LHR-IAH-LHR i April är bytt från 747 till 787-9 och jag är i First på utvägen...skall nog inte klaga på det flygplans bytet

Som ovan flög jag med den nya 787-9 till Delhi i December det var nytt och fräscht och ganska bekvämt, noterade ingen skillnad från 787-8, WT+ på 787-9 var i stort sett samma som WT+ på A380 fast 380 på övre däck är tystare, när man väl sitter på sin plats märker man ingen skillnad.

Men skall bli intressant och se om man märker någon skillnad mellan First på 787-9, 747 och 777
 

Alf

Medlem
Upptäckte just att mitt flyg LHR-IAH-LHR i April är bytt från 747 till 787-9 och jag är i First på utvägen...skall nog inte klaga på det flygplans bytet

Som ovan flög jag med den nya 787-9 till Delhi i December det var nytt och fräscht och ganska bekvämt, noterade ingen skillnad från 787-8, WT+ på 787-9 var i stort sett samma som WT+ på A380 fast 380 på övre däck är tystare, när man väl sitter på sin plats märker man ingen skillnad.

Men skall bli intressant och se om man märker någon skillnad mellan First på 787-9, 747 och 777

Återkom gärna med en kommentar om detta. Jag är inbokad i F mellan LHR-EWR i början av juli. Har bokat seating i rad 1 med fönster och mittrad. Eftersom det är mindre kabin i 787 så tänkte jag att man lika väl kan ta en fönster + ena mittsätet så man får fönster. Borde fungera om man ändå vill konversera. Kommentera gärna detta så jag annars hinner byta till två mittsäten.
 

Homer

Medlem
787-9 dyker upp på nya rutter, Rio Mexico City och Atlanda.

British Airways in last week’s schedule update adjusted planned long-haul operation for winter 2017/18 season,
effective from 29OCT17. Planned changes as of 26MAY17 as follow.

London Heathrow – Atlanta 787-9 operates 1 daily, replacing 777-200ER/-300ER
London Heathrow – Beijing 747-400 operates 1 daily, replacing 777-200ER
London Heathrow – Houston Operational aircraft changes
BA195/194 777-200ER replaces 747-400
BA197/196 777-200ER replaces 787-9

London Heathrow – Mexico City eff 01NOV17 787-9 operates 5 weekly, replacing 747-400
London Heathrow – Rio de Janeiro Galeao 787-9 operates 6 weekly, replacing 777-200ER. Planned increase from 5 to 6 weekly remains unchanged
London Heathrow – San Diego 747-400 operates 1 daily, replacing 777-300ER (identical to W16)
London Heathrow – San Francisco Operational aircraft changes
BA285/284 747-400 replaces 777-200ER
BA287/286 A380 service reduces from 7 to 3 weekly (Day 467). Day 123 operated by 777-200ER, Day 5 by 747-400

London Heathrow – Sao Paulo Guarulhos 777-300ER operates 1 daily, replacing -200ER
London Heathrow – Shanghai Pu Dong Operational aircraft changes
BA169/168 (daily) 777-300ER replaces 787-9
BA161/160 (3 weekly) 787-9 replaces 777-200ER

London Heathrow – Tehran Imam Khomeini Service reduces from 7 to 5 weekly (Day x15 from LHR, Day 26 from IKA), 3-class 777-200ER service
London Heathrow – Tokyo Haneda 777-300ER service now scheduled to operate on year-round basis, replacing previously scheduled -200ER from 29OCT17
London Heathrow – Tokyo Narita 777-300ER operates on 2 of 7 weekly flights, replacing -200ER (Day 26 from LHR, Day 37 from NRT)

Previously reported changes:
London Gatwick – Lima 2 weekly service suspended
London Gatwick – Mauritius Increase from 3 to 5 weekly, 3-class 777-200ER service London Heathrow – Dubai 1 daily 747-400 and 2 daily 787-9, replacing 1 daily each of 747-400/777-200ER/787-9
London Heathrow – Johannesburg A380 operation increases from 10 weekly in NW16 to 14 weekly
London Heathrow – Los Angeles Addition of 3rd daily service as BA281/280, with 787-9
London Heathrow – New Orleans Increase from 4 to 5 weekly, new flight operates on Tuesdays with 787-8
British Airways W17 long-haul service changes as of 26MAY17 :: Routesonline
 
Toppen