Senaste nytt

Next Generation First på B787-9

Homer

Medlem
Du har alltså helt missat att BA F är som en bra business hos en del bolag?

Kan ju sägas om många, United, American många Asiater mfl.
De som är riktigt bra är snarare i minoritet.
F på BA A380 är f.ö. mkt bättre i bemärkelsen rymligare.


Här är sätesplanen för 789


boeing-787-9_seatmap_500x1488.jpg


Boeing 787-9 | About BA | British Airways
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Fördelen med BA F är att rent prismässigt eller kanske värdemässigt ligger denna väsentligt bättre till än t.ex. Lufthansa och Swiss. Jag baserar detta på att även de billigaste Club World biljetterna går att uppgradera till First till ungefär samma kostnad som en t/r resa till NYC genererar.

Concorde Room är helt ok, om inte par med Lufthansa FCT/FCL. Självklart är markservicen i FRA mycket bättre.

Själva stolen och sängen är rätt bra. Men särskilt B744 känns väldigt tajt med alla stolar. B77W gillar jag bättre.

Ombord är BAs drycker rätt vassa på skumpa och vinfronten, medan maten har varit lite blandat. Jag har alltid fått bra service men inte lika proffsigt som Lufthansa.

Skall bli intressant att se hur B787-9 blir med "bara" 8 platser. Kanske det känns mer "lyxigt" med mindre platser.

Jag flyger BA F för att jag kan "finansiera" det mycket enklare än Lufthansa/Swiss. Men om det var exakt samma pris och "värde" hade jag valt Lufthansa/Swiss..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Precis, hellre en Bentley än en Merca, men smakar det så kostar det.

Nå vem blir först att testa?
Dehli är ju en bra starpunkt för en TP run med Malaysia Airlines, så det borde ju vara perfekt för @henrik l !

British Airways today (13JUL15) opens reservation for planned Boeing 787-9 aircraft, due to enter service on 25OCT15. Initially, the 787-9 will be operating London Heathrow – Delhi route 5 times a week, on BA257/256. The configuration of the 787-9 is F8J42W39Y127.
BA143 LHR1145 – 0125+1DEL 744 D
BA257 LHR1930 – 0910+1DEL 789 x25
BA257 LHR1930 – 0910+1DEL 772 25
BA142 DEL0340 – 0730LHR 744 D
BA256 DEL1110 – 1510LHR 789 x36
BA256 DEL1110 – 1510LHR 772 36
 

Homer

Medlem
Austin också (787-9 replacing 787-9 ?)


Note as of 1630GMT, the oneWorld member has made some revision to planned 787-9 service entry to Kuala Lumpur and Austin.
eff 25OCT15 London Heathrow – Delhi 5 weekly BA257/256, 1 daily from 27MAR16
eff 17NOV15 London Heathrow – Abu Dhabi – Muscat 1 daily, replacing 777-200ER (Previously listed as 26OCT15)
eff 21DEC15 London Heathrow – Kuala Lumpur 1 daily, replacing 777-200ER (Previously listed as 05DEC15)
eff 22FEB16 London Heathrow – Austin 1 daily, replacing 787-9 (Previously listed of 01FEB16)
 

Andreaszan

Medlem
Vet ikke helt...om man jämför pax pr kvadratmeter så er BA i en klasse for seg. 2+4+2 i business på en 380 blir trångt. Samme er det i F, 14 seter på samme yta som Lufthansa plasserer 8.

Det blir litt ekstra unken lukt, litt längre köer til toalettene, litt mer stressad crew....de borde vara endel billigare enn andre men det tycker jag ikke de er...
 

agehall

Medlem
Fast nu har du nog inte tittat på filmen - de visar bara 8.


Att det skulle bli sämre lukt i kabinen för att man är fler passagerare är inget jag upplevt i premiumkabiner, varesig på BA eller andra bolag. Det är tillräckligt stor omsättning på luften ändå.
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Toppen