Senaste nytt

Next Generation First på B787-9

Storsteffe

Medlem
Tycker du skall göra ett längre stopp för en dag med övernattning i Austin. Det är den enda större stad i Texas som är värd ett besök.

Nä du där kan jag inte hålla med, San Antonio är trevlig och gammal stad(med USA mått), mycket arv av Spanien/Mexico och väldigt olikt Dallas, Houston och andra stora städer i USA överhuvudtaget.
 

AABack2ARN

Medlem
Alternativet blir fyra F och BA har nog för högt tryck på F för att enbart erbjuda fyra F på en flight. Har bara hört talas om TAM som har fyra F på longhaul av de större kända bolagen.

Med fyra (4) F så kan jag tänka mig att det kommer uppstå en massiv kör på FlyerTalk som alla tänker säga upp sin lojalitet till BA eftersom det i praktiken kommer bli omöjligt att uppgradera sig... ;) Ungefär som den protestkör på AA som skulle minsann säga upp all bekantskap med bolaget när man meddelade om att F gick från 15(16) platser till 8 eftersom detta gjorde deras uppgraderingsvouchers i praktiken värdelösa!!!
 

Homer

Medlem
Ryktas om att 1:a destinationen blir Kuala Lumpur i oktober, tyvärr är det Zone 8 = 238.000/280.000 Avios off-peak/peak.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Mer detaljer här.
British Airways new first class seat cabin Boeing 787-9 - Australian Business Traveller


Vad gäller rutterna:
Although BA is trumpeting the Boeing 787-9's first international flight from London to Delhi on October 25, a spokesperson for the airline says the jet will first enter service in a three-class configuration on flights to Austin and Toronto.

In this configuration it'll have an extended Club World business class cabin at the pointy end, but prior to the Delhi debut will be wheeled back into the workshop for the new First suites to be installed.
The next destinations on the 787-9's dance card list will be Abu Dhabi, Muscat and Kuala Lumpur, although BA doesn't yet have start dates for those Dreamliner services.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Flying P

Medlem
Ser ut som en vanlig herringbone C seat urymmesmässigt. Ska de införa denna till synes måttliga F kabin på hela flottan?
 

Flying P

Medlem
Inser att bilderna är från dagens F. Herregud, är det verkligen F? Ser hur som helst ut som en vanlig herringbone C utrymmesmässigt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen