Senaste nytt

Next Generation First på B787-9

erhel

Medlem
British Airways har nu bekräftat att deras 787-9 kommer att ha en First-kabin ombord samt att detta kommer att vara "Next generation First", alltså en ytterligare utveckling av den konfiguration som finns ombord A380. Med andra ord kommer det att finnas tre versioner av "nya First" när dessa tas i trafik under 2015.

Det är kanske dags att utveckla Club World också.

Mer detaljer om den nya konfigurationen kommer först nästa år, men detta är en sneak-peak från BA:

BA-B787-9-First-seat-number-1.jpg
Foto: British Airways

Artikel på Business Traveller: British Airways confirms First on B787-9 Dreamliner - Business Traveller
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hoppas att bilden i inlägget är från British Airways Press Release och inte från Business Travellers artikel.
Annars bryter man forumregler.
 

Senator

Moderator
Det är bekräftat från "insidan" att det blir 8 stolar i First. Men allt känns mer "evolutionary" än "revolutionary". Blir kul att se vad som kommer. Funderar på att testa B787-800 snart via Austin, Texas. Känns som en lugn flygplats där US CBP borde vara trevliga och går runt i stetson, samt det går snabbt. Med det blir Club World i så fall.
 

erhel

Medlem
Det är bekräftat från "insidan" att det blir 8 stolar i First. Men allt känns mer "evolutionary" än "revolutionary". Blir kul att se vad som kommer. Funderar på att testa B787-800 snart via Austin, Texas. Känns som en lugn flygplats där US CBP borde vara trevliga och går runt i stetson, samt det går snabbt. Med det blir Club World i så fall.

Okej! 8 stolar låter ändå rätt mycket med tanke på planets storlek. Det blir intressant att se hur layouten blir i slutändan.

Jag har bokat in mig EWR-LHR i slutet på juni på B787-800 i Club World. Ska blir intressant att testa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Storsteffe

Medlem
Det är bekräftat från "insidan" att det blir 8 stolar i First. Men allt känns mer "evolutionary" än "revolutionary". Blir kul att se vad som kommer. Funderar på att testa B787-800 snart via Austin, Texas. Känns som en lugn flygplats där US CBP borde vara trevliga och går runt i stetson, samt det går snabbt. Med det blir Club World i så fall.

Har ju inte provat flygplatsen men Austin är weird och glatt rent allmänt ;) Var lite högt prissatt över påsk dit annars hade jag testat då.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Storsteffe

Medlem
Austin står hög på min lista. Verkar vara ett progressivt paradis i ett annat så konservativt Texas :)

Flyg till Austin stanna några dagar, helt klart annorlunda för att vara Texas. Bila sen till San Antonio och kombinera lite kultur och party om man vill det. San Antonio har jag koll på om tips behöves, dock inte hotellen då jag har eget boende. Ska man shoppa så är priserna oftast bättre än New York och det är hälften så hysteriskt...

Homepage | Institute of Texan Cultures

Ett tips bara, tar en timme att se men rätt kul, har en liten Svensk avdelning och Alamo är naturligtvis obligatoriskt, finns naturligtvis mycket mer också museum, Seaworld etc. Sedan är det bara att fortsätta ner till Corpus för sol och bad om man har intresse av det.

Nu blev det mycket off topic...
 

Alf

Medlem
Det är bekräftat från "insidan" att det blir 8 stolar i First. Men allt känns mer "evolutionary" än "revolutionary". Blir kul att se vad som kommer. Funderar på att testa B787-800 snart via Austin, Texas. Känns som en lugn flygplats där US CBP borde vara trevliga och går runt i stetson, samt det går snabbt. Med det blir Club World i så fall.

Tycker du skall göra ett längre stopp för en dag med övernattning i Austin. Det är den enda större stad i Texas som är värd ett besök.
 
Toppen