Senaste nytt

Newark, tid för byte ?

Sialon

Medlem
Hej,

Vi planerar en resa Stockholm-Bryssel-New York (EWR)-Miami hösten 2021. Vi flyger United från Bryssel till Miami. Räcker det med 1h 24 min för bytet i New York med tanke på passkontroll etc?

Tack på förhand
Mats
 

sembl

Medlem
På genomgående biljett så är är det bara att köra på. Tänk på att du måste plocka ut bagaget och checka in på nytt. Om du reser med mer än handbagage.

På separat biljett är den oskrivna regeln beroende på väder, vind, humör på personalen etc ..ta flyget dagen efter och njut av en kväll i NYC.
 

Senator

Moderator
Intressant nog verkar United International till Domestic ha en Minimum Connection Time (MCT) på 1:10t om det är Terminal C --> Terminal C. Om det är Terminal B till A eller C, ligger det på 1.25t och Terminal C --> Terminal A samma. Det är snabbt måste jag säga. Så ja, så länge allt är en biljett är det inga problem.

Det finns tre avgångar senare under dagen i fall du missar om jag tittar på BRU-EWR-MIA i september 2021. Annars har United lite mera trafik på Fort Launderdale i fall du missar.
 

AABack2ARN

Medlem
Var det inte Bryssel som skulle bli först med PreClearance? Men kanske inte till hösten 2021? För i så fall borde det inte vara några problem i USA (men kanske i Bryssel beroende på anslutningstid).
 
Toppen