Senaste nytt

New York - Var äter ni hamburgare?

Burger - øverrated, gravad lax på rågbröd - rules! Var på besök i Pennsylvania inte så länge sen, stannade att köpa läsk till barnen hemma(altså storköp) och ögat föll på skylten av ett kombinerat vapen och deli, som också verkade vara köttaffär. Blev mycket nyfiken och kom in, planerna att käka pizza var bortblåsta av vapenutställningen(en Maxim!) och beställde en burgare. Inget speciellt med tillbehör, nybakat ciabatta och avokado, men burgaren var så himmelskt! Ägaren berättade att han slaktade kon ett par dagar innan och köttet är mald samma morgon, och han fryser inte köttet utan den säljs till lokala kunder inom en vecka. Köpte genast 4 pund av färsen och några av korvar. Tror inte jag ha burgare någonstans i NYC längre, det kommer bara smaka som malt papper.
 

blobloblo

Medlem
Burger - øverrated, gravad lax på rågbröd - rules! Var på besök i Pennsylvania inte så länge sen, stannade att köpa läsk till barnen hemma(altså storköp) och ögat föll på skylten av ett kombinerat vapen och deli, som också verkade vara köttaffär. Blev mycket nyfiken och kom in, planerna att käka pizza var bortblåsta av vapenutställningen(en Maxim!) och beställde en burgare. Inget speciellt med tillbehör, nybakat ciabatta och avokado, men burgaren var så himmelskt! Ägaren berättade att han slaktade kon ett par dagar innan och köttet är mald samma morgon, och han fryser inte köttet utan den säljs till lokala kunder inom en vecka. Köpte genast 4 pund av färsen och några av korvar. Tror inte jag ha burgare någonstans i NYC längre, det kommer bara smaka som malt papper.

Låter konstigt att inte låta djuret hänga i ett par veckor innan servering.
 

FFlash

Medlem
IMG_6154.JPG
Black iron burger nära Penn station. Såg inte så lockande ut men överraskade med smaken!
 

Bibinski

Medlem
The Spotted Pig
Har aldrig varit så besviken som när jag biter ner i burgaren jag tror ska vara sen bästa i mitt liv och den är full av mögelost... Shoe string fries var kul, men föredrar riktigt bra vanliga pommes. Köttet är gott, men verkligen kompakt och massivt, jag föredrar lite plattare patties. Brödet var gott och höll formen fint.
Shake Schack
Testade det vid fulton street ovanför tunnelbanan. Kan bara hålla med om den kritik som framförts tidigare i tråden, däremot var smakerna fina och alla tillbehör på burgaren var goda, köttet, pommesen och framförallt brödet lämnade mer att önska.
Beställde någon special med bbq-sås och rostad lök.

Kanske hinner med Five Guys, förhoppningsvis min Rebound Burger.
 

Abbs

Medlem
På Shake Shack skall man äta en double standard, inget annat, för att kunna ge en rättvis bedömning.
 

Bibinski

Medlem
På Shake Shack skall man äta en double standard, inget annat, för att kunna ge en rättvis bedömning.
Kött och bröd är samma på samtliga burgare, utan tillbehören, som var det enda jag tyckte var bra, så är mitt tips att man äter det man tror man tycker bäst om.
 
Toppen