Senaste nytt

New York och Shanghai från Landvetter, om Göteborgarna själva får välja

MarcusC

Medlem
SAS körde ju 747 Combi en gång i tiden (OSL-GOT-JFK)... Men det kommer ju aldrig hända igen.

Tror inte det finns underlag för PVG (tyvärr) Jag tror dock en 757a från UA borde funka på NYC !!

Aeroflot flög på 90 talet Tupolev på GOT, tror det finns ett hyggligt underlag (även en del frakt) till SVO. Jag tror SU skulle kunna köra A319 ett par gånger i veckan. Sedan är det många som tror ex vis Qatar öppnar GOT, (gissar inom 2 år?). Norwegian kommer säkert fortsätta

Önskemål från mig (de flesta har funnits, men uppenbarligen inte gått så bra), Milano (City testade men "tyvärr" startade Ryanair Bergamo...) Warsawa, Tallinn (city & estonian lagt ner!) Riga (BT & JZ lagt ner) Hamburg (LH lagt ner, tillfälligt??) . Athen borde funka på sommaren?

Skulle ju gärna se lite mer linjer från SAS (FRA igen, Någon mer medelhavslinje, tror man endast kommer ha Split på lördagar i sommar från GOT.

Liten önskelista från mig.
 

erc

Medlem
Att önska sig av Landvetter...

En tidigare flight med BA till LHR.
Vettig matning från/till KSD på morgon/kväll.
Den där 757-200 som tidigara flög OSL-PHL får gärna börja flyga GOT-PHL.
Komplett egoistisk önskan vore GOT-INN.

Vidare undrar jag vad den där rutten GOT-AAR med BA(!?) handlar om? Sun-Air (?) flyger i BA-färger och AY-codeshare mellan AAR och HEL via OSL/GOT/ARN? Överraskad av underlaget.
 

MarcusC

Medlem
Att önska sig av Landvetter...

En tidigare flight med BA till LHR.
Vettig matning från/till KSD på morgon/kväll.
Den där 757-200 som tidigara flög OSL-PHL får gärna börja flyga GOT-PHL.
Komplett egoistisk önskan vore GOT-INN.

Vidare undrar jag vad den där rutten GOT-AAR med BA(!?) handlar om? Sun-Air (?) flyger i BA-färger och AY-codeshare mellan AAR och HEL via OSL/GOT/ARN? Överraskad av underlaget.

Bra önskan ang 3e BA flight! Det hade vart trevligt. Ang Sun Air ! Kan man tjäna avios/tier points på denna rutt?
 

erc

Medlem
Bra önskan ang 3e BA flight! Det hade vart trevligt. Ang Sun Air ! Kan man tjäna avios/tier points på denna rutt?

Japp, intjäning sker. Efter en snabb koll verkar det vara det absolut dyraste sättet att förse sig med Avios. Hutlösa biljettpriser.

Men kanske ett skoj sätt att göra av med lite Avios? :) 9000 Avios plus SEK286 för en dag i Århus (avresa från GOT på morgonen, hem från AAR sen eftermiddag). BAE Jetstream 31 flyger man ju inte är varje dag...
 
Last edited:
Toppen