Senaste nytt

New York, New York - nya och intressanta restauranger?

Det blir ett ganska tufft program som nästan är spikat nu.

Lunch fredag: Agern
Middag fredag: Cosme
Lunch lördag: Gramercy Tavern
Middag lördag: Blanca
Lunch söndag: ?
Middag söndag: Oiji

Skönt att kunna ägna nattflighten söndag kväll åt att sova...
Prova lunch på Asiate på Mandarin Oriental. Fantastisk utsikt, mat och service. De har luncherbjudanden också, så det blir lite mer prisvärt.
 
Lite bilder från Asiate
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Fredrik_

Medlem
Mina favoriter i New York:
Per Se
Eleven Madison Park (Ett tips är att dra dit när de öppnar och äta i baren istället)
Le Bernardin (Prisvärd lunch med tanke på kvalitet)

Om man har tid är Blue Hill Farm (ej blue hill på manhattan) en otrolig upplevelse och går att ta metro north samt taxi från stationen för typ $25 ifall man är rädd att fastna i trafik.
 

Johanna

Medlem
USD 223,19 för avsmakningsmenyn, dryck enligt ovan och kaffe. Agern är dessutom en krog som kör priser inkl dricks - enormt sympatiskt enligt min mening. På varje sida i menyn står det "we kindly decline additional tips".
per person?

Vilket uppdrag du tagit på dig. Hoppas du kan uppskatta 2 fina måltider per dag. Tänker på det där programmet om foodies som gick på SVT. Såg du det? Jag blev sugen att gör en sådan resa.
 

Agö

Medlem
per person?

Vilket uppdrag du tagit på dig. Hoppas du kan uppskatta 2 fina måltider per dag. Tänker på det där programmet om foodies som gick på SVT. Såg du det? Jag blev sugen att gör en sådan resa.
För en person! Det kan lätt bli för mkt av det goda. Därför avbokade jag gårdagens middag.
 
Toppen