Senaste nytt

New Nordic by SAS goes vegan

mha321

Medlem
Det bästa vore förstås om alla fick beställa specialmat oberoende av vad de ville ha. Då skulle man ju gå precis det man vill ha, oberoende av eventuella medicinska behov eller andra önskemål.

Men då skulle det ju bli valfrihet och det kostar pengar..
 
Smaken är delad. Och jag lärde mig en gång att man inte ska diskutera den. Du tyckte att den var god och då är det ju bara bra. Jag och personen som jag delade 3-sits med såg på varandra och var av en annan åsikt än den som du har. Det ledde å andra sidan till att vi började prata med varandra vilket förkortade resan. Att sedan se den här tråden dyka upp var förstås lustigt. Handlar inte diskussionen egentligen om fel sak. Renodla den gärna till vilka val vi i slutändan erbjuds med hjälp av specialmenyerna och därmed möjligheten att själva få styra innehållet i festmåltiden vi förväntat oss, och faktiskt betalat för. Och om SAS ni bygger 2-veckorskampanjen på argumentet att uteslutande av vissa typer av livsmedel i maten förbättrar miljön, så, njae, det är väl kanske lite svårsmält för att komma från ett flygbolag. Då luktar det faktiskt rätt mycket goodwilldrive över det hela.

Vill bara säga att jag tyckte de var en ”BRA RÄTT” smakmässigt kunde den vara mycket bättre och bra mycket godare!
Det jag syfta till var mer den galna uppståndelsen som blev kring att man exkluderar animaliskt protein ur en rätt och då förutsätter att den ska vara dålig. (Jag antar att du förstår vad jag menar)! ;)

Helst skulle jag se att SAS erbjuder en plus meny på flygningar över 90min. Där du kan välja mellan 2 varmrätter och få maten serverad på porslin med bättre dryckesutbud!
Men det är bara att glömma!

Ända stället du får valuta för pengarna i matväg när de kommer till SAS är på loungehaul i business!
 

folnar

Medlem
Det bästa vore förstås om alla fick beställa specialmat oberoende av vad de ville ha. Då skulle man ju gå precis det man vill ha, oberoende av eventuella medicinska behov eller andra önskemål.

Men då skulle det ju bli valfrihet och det kostar pengar..
Men så här då: Kan inte SAS införa SAS Plus SLIM. Lite billigare, men ingen mat. Sedan är konceptet detsamma som i GO. Du erbjuds ett par alternativ i samband med att du bokar biljetten. Eller så får du möjlighet att välja bland det som finns kvar på vagnen.
 

folnar

Medlem
Vill bara säga att jag tyckte de var en ”BRA RÄTT” smakmässigt kunde den vara mycket bättre och bra mycket godare!
Det jag syfta till var mer den galna uppståndelsen som blev kring att man exkluderar animaliskt protein ur en rätt och då förutsätter att den ska vara dålig. (Jag antar att du förstår vad jag menar)! ;)

Helst skulle jag se att SAS erbjuder en plus meny på flygningar över 90min. Där du kan välja mellan 2 varmrätter och få maten serverad på porslin med bättre dryckesutbud!
Men det är bara att glömma!

Ända stället du får valuta för pengarna i matväg när de kommer till SAS är på loungehaul i business!
Förstår vad du menar och är ganska överens i tankegången faktiskt.
 

mha321

Medlem
Men så här då: Kan inte SAS införa SAS Plus SLIM. Lite billigare, men ingen mat.

Med andra ord SAS Plus Saver? (åtminstone för statusinnehavare)

Sedan är konceptet detsamma som i GO. Du erbjuds ett par alternativ i samband med att du bokar biljetten. Eller så får du möjlighet att välja bland det som finns kvar på vagnen.
Lägg till "Du erbjuds ett par alternativ i sambadn med att du bokar biljetten" på nuvarande SAS Plus så skulle det räcka för att lösa problemet. Men -- det blir mycket krångligare med folk som byter avgång osv, för tt få med rätt mängd catering.
 

folnar

Medlem
Med andra ord SAS Plus Saver? (åtminstone för statusinnehavare)
De gånger jag bokat Saver har jag fått mat.

Lägg till "Du erbjuds ett par alternativ i sambadn med att du bokar biljetten" på nuvarande SAS Plus så skulle det räcka för att lösa problemet. Men -- det blir mycket krångligare med folk som byter avgång osv, för tt få med rätt mängd catering.
Men har de inte redan infört det konceptet i GO? Funkar det där borde det funka för de resterande 10 procenten
 
Toppen