Senaste nytt

New Nordic by SAS goes vegan

ulagun

Medlem
"Undrar vad vi kommer att uppröras över nästa gång, när det blir någon förändring?"

Förändring????.
Började flyga SAS redan på 60-talet som "utlandsbarn". Därefter en hel del ( för mycket) i tjänsten och senaste åren som reslysten pensionär.
Kan bara konstatera att det genom åren inte skett så värst mycket förändringar, däremot avsevärda försämringar.
SAS Plus idag jämfört med vanlig economy 70-80-talen är ett dåligt skämt.
Vore därför intressant att kunna blicka ett antal år framåt. Vad har vi att förvänta oss framöver? Vilka "förändringar" kommer vi att acceptera i framtiden. Pris contra servicenivå? Kommer vi att se tillbaka på Ryan air som höjden av lyx och komfort eller kommer pendeln att svänga.
Något som f.ö. förvånar mig här på BC (om jag vågar sticka ut hakan) är att stor del av inläggen behandlar, ofta ganska kritiskt first class serviceupplägg på flygningar. Samma personer som tyst och beskedligt tvingar i sig märklig svamprätt ur en kufisk box med leksaksbestick och blir lyriska om besättningen orkar dra dryckesvagnen genom kabinen två gånger i.st.f en på 4-timmars flygning.
 

Mag

Medlem
Jag förstår att det är modernt att servera vegansk mat men om ni inte har smakat den ska ni inte uttala er - det är ett skämt! Helt oätligt och rent ut sagt oförskämt. Om det ska vara ett alternativ för vegetarianer så är det OK, men om man betalar för Plus måste något ätligt serveras - vad är annars poängen att åka Plus?
 

igelkotten

Medlem
Jag förstår att det är modernt att servera vegansk mat men om ni inte har smakat den ska ni inte uttala er - det är ett skämt! Helt oätligt och rent ut sagt oförskämt. Om det ska vara ett alternativ för vegetarianer så är det OK, men om man betalar för Plus måste något ätligt serveras - vad är annars poängen att åka Plus?

Smaken är som baken.
 
Jag förstår att det är modernt att servera vegansk mat men om ni inte har smakat den ska ni inte uttala er - det är ett skämt! Helt oätligt och rent ut sagt oförskämt. Om det ska vara ett alternativ för vegetarianer så är det OK, men om man betalar för Plus måste något ätligt serveras - vad är annars poängen att åka Plus?
Jag tyckte att den var i linje med övriga kuber jag ätit. Ingenting att skriva hem om men den gjorde vad den skulle, jag blev mätt.
 

Once56

Medlem
Jag förstår att det är modernt att servera vegansk mat men om ni inte har smakat den ska ni inte uttala er - det är ett skämt! Helt oätligt och rent ut sagt oförskämt. Om det ska vara ett alternativ för vegetarianer så är det OK, men om man betalar för Plus måste något ätligt serveras - vad är annars poängen att åka Plus?
Smak och preferens är väldigt olika. Jag tyckte veg boxen var riktigt bra. Är inte vegan/vegetarian själv, men provar nytt med öppet sinne.
 

Mag

Medlem
Visst är smaken delad men frågan är om SAS ska tillfredsställa kunderna eller tvärtom? Jag blev i alla fall inte nöjd med denna måltid, långt ifrån...
 
Toppen