Senaste nytt

New England road trip

Karlan

Medlem
Vi är 6 stycken (varav 2 barn, 5 och 1 år) som ska åka runt i New England två veckor i sommar. Tänkte höra om forumet har några tips? Vi har bokat en natt på TWA hotellet på JFK när vi kommer fram och fyra nätter på en golfresort. Tanken är att fördela resten av nätterna på två ställen, ett i berg/skog och ett vid havet. Helst hyra hus, är ju smidigt med barnen. Tanken är att ta havet sist, fast går egentligen att göra vilket som. Bör hursomhelst inte vara mer än 5-6 timmar från JFK så vi hinner köra till flygningen som går på kvällen.

Sen klantade jag mig lite när jag bokade, var så förvånad när jag hittade 5 platser både dit och hem. Lyckades skriva in det äldre barnets namn två ggr, en gång som barn och en gång som infant istället för det yngre barnet. Ringde in och fick hjälp att lägga till det yngre barnet också, då till den andra vuxna i bokningen. Han skulle plocka bort den felaktiga infanten i bokningen, men detta har inte gjorts. Är det lönt att ringa in och försöka få bort den extra infanten i bokningen? Kan något dåligt hända om den finns kvar? Det man vill undvika är ju såklart att dom gör något fel och att den vuxna som är kopplad till infanten som inte finns tas bort också eller liknande.
 

Senator

Moderator
Mina favoriter är:
1. Provincetown längst ute på Cape Cod. Där skulle jag vilja vara på sommaren.
2. Hyannis på Cape Cod tyckte jag också var bra, kanske lite bökigare med strand
3. Kennebunkport, Maine är en annan skön pärla
4. Freeport, Maine är också en härlig plats
Sen har du andra ställen som Ogunquit, Hampton Beach...

Om jag skulle säga ett ställe så är det Provincetown. Men det blir ca 5 - 6 timmar att köra. Härligt ställe för barnen.

Och ja, lös alla biljetter innan ni kommer till flygplatsen.
 

Ricci

Medlem
Ett tips är att bo ett par nätter på ett mansion i Newport (RI).
Om man är intresserad av historia är det verkligen intressant.
Nu är det nog 7-8år sedan vi bodde på detta ställe, men det var riktigt bra.
Vi tog huvud sviten högst upp plus ett rum till som ligger bakom (perfekt för barn), men som sagt är huset "K-märkt" vilket ingår i priset...:)
De har också uppvärmd saltvatten pool, vilket var mycket trevligt.
Anne' s Newport RI Waterfront B&B | Historic District 10 Min.Walk To Town. (sanford-covell.com)
 

Karlan

Medlem
Tack för tipsen! Lutar mot att det blir hus i Green Mountain i Vermont och sen vidare till Kennebunkport som vi faktiskt hade tittat på innan.

Ringde Amex 2-4-1 och frågade om den extra infanten i bokningen. Vouchersen hade gått ut så gick inte att ändra i bokningen, men skulle inte vara några problem att låta det stå kvar sa han.
 

Senator

Moderator
Tack för tipsen! Lutar mot att det blir hus i Green Mountain i Vermont och sen vidare till Kennebunkport som vi faktiskt hade tittat på innan.

Ringde Amex 2-4-1 och frågade om den extra infanten i bokningen. Vouchersen hade gått ut så gick inte att ändra i bokningen, men skulle inte vara några problem att låta det stå kvar sa han.

Det blir Lobster Roll till lunch/middag i en vecka då ;) Vad heter stället som vi åt @sembl som ligger på "Main Road". Typ hål i väggen? Skall se om jag hittar lite bilder från den episka resan.
 

Karlan

Medlem
Har inte varit inloggad på forumet sen den nya plattformen, men vill tacka för alla fina förslag. Resan blev lyckad, det blev Green Mountain i Vermont, Owls Nest golfresort och Wellfleet i Cape Cod till slut. Vermont var jättefint, Owls Nest ok men inget speciellt och Cape Cod var bra med. Långa bilresor med knapp 2-åring prövade stundtals tålamodet annars gick med mesta smidigt!
 
Toppen