Senaste nytt

Nedgradering från First till Business på Emirates

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 4971

Guest
Kämpa på Simon, Emirates körde en fuling här och det ska dom betala för!
 
Kan meddela att beslut från ARN har inkommit på min mail idag 13:00. Skall läsa igenom det ordentligt och se hur dom skrivit gällande allt. Dom har avslagit att jag ska få 75% av det totala biljettpriset med grunden att jag inte "bevisat" nog att jag har rätt till den...

Dom anser att ersättningen skall gälla för resan mellan Stockholm och Dubai men där skriver dom att 3475SEK som Emirates erbjudit skall vara rätt då dom har räknat ut de som dom specade ram.

Skönt att det är avgjort i ARN. Då vet vi att Emirates fick rätt till slut och att ARN anser att dina krav på ersättning motsvarande 75% av resan inte var skäligt.

Nu vet jag att det finns en grupp här som tycker resultatet är orättvist och att du anser att kilometer borde vara miles osv men ändå bra att det finns ett beslut som vi kan hänvisa till i eventuella kommande fall.

Den här tråden har tagit betydligt mer plats på BusinessClass än vad som är skäligt. Det finns säkert en liten grupp som vill fortsätta diskutera överklaganden och lagtexter. Men vi tycker att det här ärendet har diskuterats tillräckligt och stänger tråden nu. Jag vill också be er att inte starta nya trådar eller flytta diskussionen till andra trådar.

Maila mig gärna om ni har åsikter kring detta: martin.bjornstrom@businessclass.se

Här finns en tråd i feedback med mer information:
http://www.businessclass.se/forum/f...ass-tradar-pga-relationen-till-flygbolag.html
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen