Senaste nytt

Nedgraderad på SAS

clarkkent

Medlem
Budade på en uppgradering för poäng från plus till business som gick igenom. Peking till Köpenhamn. På morgonen hemesedagen fick jag ett sms att jag blivit nedgraderad pga av byte plan. Påtalde situationen vid incheckning men fick nekande svar, business fullt. Vid bording och och check av boadingkort blev jag hänvisad till disken och fick en plats i business. När jag väl kom hem och fick mina eurobonuspoäng så var det bara pluspoäng. Tog kontakt med SAS ock krävde tillbaka mina poäng men de hänvisade att jag blivit uppgraderad. De sa att jag skulle efterregga mina poäng vilket jag försökte och de nekade! Hur går ut vidare? Känns som jag fått en Diamond uppgradering på flygplatsen och SAS blåser mig på poängen.
 

taxvalp

Medlem
Du fick alltså betala poängen för uppgraderingen från plus till business och har ej fått tillbaka dem? Vad stod det för bokningsklass på boardingkortet? Har du haft kontakt med Diamondkundtjänsten?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Om du fick en OP-up så ska du ju inte få poäng för den uppgraderade klassen utan din ursprungliga bokningsklass. Då ska du också få tillbaka poängen för den inställda plusgrade:n
 
Toppen