Senaste nytt

Nattflyg med SAS Business - Tips?

palmen

Moderator
Tycker SAS hanterar nattflygningarna på ett mycket bra och trivsamt sätt
Just från Hong Kong och sena New York flighten blir det dock lite knas med full middagsservering 2 på natten som pågår 1-2h. Nu senast från Hong Kong snabbade de dock på den så gott det gick, var själv kvar i europeisk tidszon så var ok för mig. Det var dock många som försökte sova.
 

Senator

Moderator
Hmm... Vi är 5 personer i vårt sällskap, där min plan var att släppa in dotter/syster/systerson i SAS Loungen via EBG-statusen i B-terminalen och sedan ta bussen till C-terminalen med morsan för att testa Polaris-loungen. Om det går att åka buss från C->B borde det gå att åka B->C, tänkte jag. Återkommer med klart besked en vecka in i februari då jag vet med säkerhet av egen erfarenhet.

Jag skulle inte anta att din syster och systerson kommer in som dina gäster om dom inte åker i Business. Räknas inte som nära familj, och loungen är ganska liten och trång.

Hur många reser i business? Du kan inte gästa i Polaris. Strikt access enbart för de som reser i business.
 

Big Birger

Medlem
Jag skulle inte anta att din syster och systerson kommer in som dina gäster om dom inte åker i Business. Räknas inte som nära familj, och loungen är ganska liten och trång.

Hur många reser i business? Du kan inte gästa i Polaris. Strikt access enbart för de som reser i business.
Sant. Inte säkert att syster/systerson släpps in i SAS-loungen. Får hålla tummarna helt enkelt och vara trevlig så kanske det går.

Full koll på att det krävs Business-biljett till Polaris, och både jag och mamma åker Business. Tack för att du förtydligar att det inte går att gästa till Polaris-loungen. Det hade varit segt att fastna utanför.
 

Senator

Moderator
Tillbaka till tips gällande nattflyg. Nu har inte jag åkt SK902 sedan 90-talet, eller någon riktig sen avgång från USA:s östkust på ganska länge med något flygbolag. De jobbigaste avgångarna i mitt tycke är LH401 från JFK kl. 16.00, LH423 från BOS kl. 16.20, UA944 från ORD till FRA 14.25. Så jag undviker dessa om jag kan.

SK904 åkte jag i veckan med avgång 17.55. Oavsett om jag har varit i USA 2 dagar, eller 2 veckor som denna resan gör jag samma sak:
1. Avgångsdagen går jag upp senast 05.30 - 06.00 för att få en lång dag
2. Jag äter alltid innan avresa, antingen om det finns en ok lounge: United Polaris, Lufthansa/Swiss First, British Airways Pre-dining, eller så sätter jag mig på en restaurang i terminalen. Det är med stor sannolikhet att detta kommer vara bättre än det som är ombord
3. Jag byter alltid ombord. Åker jag business byter jag till medbragt PJs (fast, denna gång visade sig att jag har slängt alla mina First PJs så det blev en t-shirt och andra brallor) :)
4. Jag går direkt och lägger mig efter avgång, kanske tar jag ett glas innan. Jag skippar frukost

Nu jobbar jag nästan alltid på ankomstdagen oavsett om det är semester eller jobb, så jag maximerar sömn. Jag har flera gånger funderat på att flyga dagsflighter från BOS/NYC/ORD till Europa med BA/AA/UA, men det känns meningslöst att sova över på LHR. Hade jag kunna ta mig till ARN samma dag, hade jag gjort det istället och sen gått och lagt mig direkt.

Jag gör ovan om jag flyger från NYC, WAS, BOS, PHL eller YYZ. ORD/MIA är lite längre, där är jag kanske vaken lite längre. Men jag har varit så trött från LAX/SAN/SFO/DEN på mina senaste resor att jag har lagt mig inom en timma från avgång där också ;)

Njuter/jobbar på utresan, sover på hemresan.
 

Maja

Medlem
Hur lång tid ska man beräkna att det tar att ta sig tillbaka från Polaris Loungen till Terminal B på Newark via bussen? Flyger hem i en lördag i mitten på februari så tänkte testa denna lounge som ser mycket trevlig ut på de bilder och rapporter som jag läst. Bra mycket bättre än SAS lounge som alltid är överfull och har rätt kass mat i mitt tycke.
 

Senator

Moderator
Hur lång tid ska man beräkna att det tar att ta sig tillbaka från Polaris Loungen till Terminal B på Newark via bussen? Flyger hem i en lördag i mitten på februari så tänkte testa denna lounge som ser mycket trevlig ut på de bilder och rapporter som jag läst. Bra mycket bättre än SAS lounge som alltid är överfull och har rätt kass mat i mitt tycke.

Vi drog 17.10 för avgång 17.55. Var vid gaten 17.20 som var boardingtid på boardingkortet. Dock var vi bland de sista. Detta med barn och barnvagn. Tar 2min från lounge till buss, och 1min med bussen.
 
Toppen