Senaste nytt

Nattflyg med SAS Business - Tips?

Agö

Medlem
Lite ledigare kläder räcker gott.
En juste one-piece är aldrig fel tycker jag. Köpte en sådan här på julrean nu i år och ser fram emot att köra den ombord.

0506-aw12.jpg
 

Carlos

Medlem
Jag brukar äta i loungen (Polaris då, inte SAS) och sedan sova direkt när bältesskylten släcks. Ögonbindel är bra eftersom det är tänt i kabinen vid serveringen. "Madrassfilten" lägger jag ut men ingen pyjamas el dyl, det är så kort flygning
Polaris på EWR? Hur kommer du dit? Air train till en annan terminal?
 
Flög nyligen ifrån Hong Kong till Kastrup " är en av dom som gillar 8 A "
NATTFLYG
Även under denna flygning kan jag inte påminna mig om att NÅGON bytte till pyjamas
Utan " alla " vilade, sov i sina egna kläder
Dom flesta som flugit ofta " bäddade själva "
Serverades som alltid god mat och dryck för dom som var vakna
Väcktes som alltid om man bett om det till en lätt frukost innan ankomst till Kastrup
Tycker SAS hanterar nattflygningarna på ett mycket bra och trivsamt sätt

Önskar dig en trevlig nattflygning och hoppas att allt blir till din förnöjelse

Bild 1 Jag nyss vaknat och ser fram emot frukosten ( Sovit i mina egna kläder som alltid )
Bild 2 Hur gott man ligger och sover i SAS nya stol ( 8D/8F )
 

Attachments

  • öööööööööööööööööööööööö.jpg
    öööööööööööööööööööööööö.jpg
    91,1 KB · Visningar: 417
  • öööööö.jpg
    öööööö.jpg
    64,9 KB · Visningar: 387

Carlos

Medlem
Ja, precis så. Checka in och ta sedan tåget. Tillbaka åker man airsidebussen.
Ha! Detta har jag helt missat. Finns det en airside bus dit också eller bara tillbaka? Eller väljer du tåget för att det är fortare? Och hur ser gästningsreglerna ut för en sas businessbiljett? Får man ta med nån in?

Förövrigt tycker jag att serveringen på nattflygen är alldeles för lång och det borde finnas nåt snabbalterbativ, typ som jag finns att det fanns med frukosten förut.
 

Senator

Moderator
Ha! Detta har jag helt missat. Finns det en airside bus dit också eller bara tillbaka? Eller väljer du tåget för att det är fortare? Och hur ser gästningsreglerna ut för en sas businessbiljett? Får man ta med nån in?

Förövrigt tycker jag att serveringen på nattflygen är alldeles för lång och det borde finnas nåt snabbalterbativ, typ som jag finns att det fanns med frukosten förut.

Du checkar in hos SAS sen tar AirTrain till Terminal C. Inbjudan till Polaris är personligt. Inga gäster. Buss från C71, till B och A. Det gåt att åka A till C, men inte till min vetskap B till C. Men jag ser inga fysiska barriärer som skulle göra det omöjligt.

Det skall finnas en snabb service på middagen där allt kommer på en bricka direkt.
 

Big Birger

Medlem
Du checkar in hos SAS sen tar AirTrain till Terminal C. Inbjudan till Polaris är personligt. Inga gäster. Buss från C71, till B och A. Det gåt att åka A till C, men inte till min vetskap B till C. Men jag ser inga fysiska barriärer som skulle göra det omöjligt.

Det skall finnas en snabb service på middagen där allt kommer på en bricka direkt.
Hmm... Vi är 5 personer i vårt sällskap, där min plan var att släppa in dotter/syster/systerson i SAS Loungen via EBG-statusen i B-terminalen och sedan ta bussen till C-terminalen med morsan för att testa Polaris-loungen. Om det går att åka buss från C->B borde det gå att åka B->C, tänkte jag. Återkommer med klart besked en vecka in i februari då jag vet med säkerhet av egen erfarenhet.
 
Toppen