Senaste nytt

Nattflyg med SAS Business - Tips?

fcx

Medlem
Är det verkligen så vanligt på SAS? Jag har hittills aldrig sett någon byta om till pyjamas på en SAS flight, är också väldigt ovanligt i business på andra bolag enligt min erfarenhet. Inte för att det är något fel med pyjamas förstås, man gör som man vill !

Nja, det är inte så att det blir ett stort pyjamasparty i kabinen, men det är rätt många som exempelvis byter från skjorta till T-shirt, om inte annat så för att ha en fräsch skjorta vid ankomst.

För min egen del kör jag alltid pyjamas oavsett klass. För tillfället en från ANA.
 

LarsCph

Medlem
Är det verkligen så vanligt på SAS? Jag har hittills aldrig sett någon byta om till pyjamas på en SAS flight, är också väldigt ovanligt i business på andra bolag enligt min erfarenhet. Inte för att det är något fel med pyjamas förstås, man gör som man vill !

Hvis jeg forventer at sove på flyet har jeg altid skiftetøj med til at sove i. Pyjamasbukser og t-shirt. Jeg rejser mest øst fra Danmark så har ikke prøvet SAS Business endnu så om det er "normalt" der ved jeg ikke. Jeg skal dog t/r Washington den kommende uge med SAS fra København og taget ubetinget pyjamas med til hjemturen hvor jeg forventer at skulle sove lidt.
 

Hubert

Medlem
De senaste gångerna jag åkt har det varit från New York till Stockholm och då tycker jag att avgångstiden är hopplös för att sova. Jag har alltid suttit uppe för att käka middag på planet och även frukost eftersom jag ändå vaknar. Har haft dålig nästa avgång från Arlanda senaste tre gångerna så jag har sovit några timmar på rest-and-fly istället. :)
 

Big Birger

Medlem
De senaste gångerna jag åkt har det varit från New York till Stockholm och då tycker jag att avgångstiden är hopplös för att sova. Jag har alltid suttit uppe för att käka middag på planet och även frukost eftersom jag ändå vaknar. Har haft dålig nästa avgång från Arlanda senaste tre gångerna så jag har sovit några timmar på rest-and-fly istället. :)
Håller med om att 17:55 är hopplös tid att få sammanhållande sömn på.
 

Vixit

Medlem
Flyger jag lite längre rutter (exvis LAX, SFO, möjligen ORD) har jag ibland tagit Sleep Aid, Zzzquil osv som köpts på Walgreens eller liknande - inget receptbelagt. Två piller och lite bubbel, sen sover jag fint. Inga bieffekter eller beroende, men jag har lärt mig att de tar en timme eller så att kicka in. Tänker inte upprepa misstaget jag gjorde när jag inte kom ihåg tabletterna förrän vi lyft från NYC och jag i min dumhet tog dem ändå - då blev det alldeles för kort flygtid kvar när de väl gett effekt (stark medvind var det dessutom). Det var en rejält groggy viking (kanske ett namn för nästa nya SAS plan, Groggy Viking?) som sen släpade sig av bara några timmar senare. Piller tas med fördel i loungen...
 

palmen

Moderator
I sas business har jag med egen pyjamas och byter om så fort det är möjligt. Använder en Pyjamas från Singapore Airlines just nu.

Inte direkt vanligt att jag ser folk byta pm till pyjamas i sas business men många byter någon tröja och kanske lite ledugare byxor.

Man åker som man själv vill, hel och ren är väl det enda man behöver tänka på.

Det är hopplöst med "tidiga" avgångar där man somnar lagoon till man passerar Island. Frukosten ombord är sällan direkt jättebra så jag väljer att inte bli väckt, är jag ändå vaken brukar jag peta i mig lite mat i alla fall.
 

Jönsson

Medlem
Har själv lite vårt att förstå varför jag skulle göra mig besväret att sätta på mig pyjamas i business. Utan att döma någon annan än mig själv så känns det rätt onödigt. Lite ledigare kläder räcker gott. Väl framme sätter jag sedan på mig mer representabla kläder på flygplatsen eller möjligen på hotellet.
 
Toppen