Senaste nytt

Nödpengar

Olsson91

Medlem
Hallo!

Enligt AmEx så kan dom fixa nödpengar om man lyckas tappa sin plånbok på resan.

Hur går detta till ? Går man till en bankomat och väntar på att den ska spotta ut pengar samtidigt som man pratar med dom eller besöker man någon bank ?

Olsson91
 
  • Gilla
Reactions: Gus

E.K

Medlem
Jag skulle börja med att ringa till AmEx och höra vart dom anvisar en till.
Har mycket att göra var man befinner sig och vilka banker dom samarbetar med just där man befinner sig.
Ett litet tips. Banker på stora flygplatser brukar ha längre öppettider samt helgöppet lite beroende på var man befinner sig.
 

Sakoz

Medlem
Dom gör en wire-transfer med telefonkontroll (motringning) till hotellet eller närmaste växlingskontor. Dom kan dessutom skicka pengarna med bud. Man får några referens koder man ska uppge. I alla fall när det är hyfsat stora städer och kända hotell. I alla fall så var det så när jag hade Platinum, dock var det här många år sedan nu.
 

Olsson91

Medlem
Dom gör en wire-transfer med telefonkontroll (motringning) till hotellet eller närmaste växlingskontor. Dom kan dessutom skicka pengarna med bud. Man får några referens koder man ska uppge. I alla fall när det är hyfsat stora städer och kända hotell. I alla fall så var det så när jag hade Platinum, dock var det här många år sedan nu.


Alright , Tack!! Fått höra från andra att man ska vänta vid bankomater ??? :p
 
Toppen