Senaste nytt

Några dagar på Curacao (eller Varför måste vägen till Curacao gunga så…)

Alf

Medlem
Tack för en trevlig rapport. KLM tycker jag alltid levererar bra både när det gäller service och komfort. CUR låter ju trevlig. Jag besökte för första gången (bortsett från en mellanlandning på Bahamas) Västindien förra året. Det var Antigua och jag blev ganska besviken på denna ö. Det var hyfsat fina stränder men själva ön var mycket tråkig med tråkig natur och en ännu tråkigare huvudstad. Det kanske var anledningen till att det var enda stället vi hittade fem platser till i BA business. Som väl var hade vi all inclusive som däremot var mycket bra. Bra hotell, mat och en suverän bar med fina drinkar som var gjorda från grunden utan en massa olika färdigmixade ingredienser. Inget ställe har än så länge slagit Hawaii.

Den eviga frågan om var som är bästa platsen på B747 kommer ofta upp. Själv tillhör de som vill sitta i nosen på B747 eftersom det känns luftigare och komfortablare där. Däremot föredrar jag övervåningen i BA:s B747 istället för business på undervåningen som jag tycker är väldigt trång med den konfiguration BA har i sin business. Nu är tyvärr denna epok med B747 snart slut, så passa på och flyg med denna sköna fågel innan den är borta. Själv har jag som mål att hinna prova First med LH B747-8 innan jag lägger ner resandet.
 

Ystad

Medlem
ag besökte för första gången (bortsett från en mellanlandning på Bahamas) Västindien förra året. Det var Antigua och jag blev ganska besviken på denna ö. Det var hyfsat fina stränder men själva ön var mycket tråkig med tråkig natur och en ännu tråkigare huvudstad.
Ja, du Alf - det blir ju lätt lite tillbakablickar i både dina o mina inlägg (inte helt uppskattat av några av de yngre forum-medlemmarna har jag förstått). För mig har det blivit ett och annat Karibien besök genom åren - första gången 1979:Cuba, Jamaica och Barbados den gången. Speciellt Cuba tyckte jag var häftigt då. Det fanns i stort sett ingen turism på ön vid den tiden. Passpoliserna stod handfallna när vi kom - två glada studenter från Sverige - det var knappt man ville släppa in oss. Men som tur var kände dom till Olof Palme och eftersom vi kom från samma land släpptes vi in... Att vi sen dessutom hade stora problem med att få tag på "utresevisum" så att vi skulle få lämna landet gör ju bara historien ännu dråpligare.
Dock har ju Karibien i allmänhet väl alltid varit välbesökt av turister - men mitt intryck är att det förändrades efter 9/11 från "mycket amerikanska turister" till "enorma mängder amerikanska turister"... och numer massturism från hela världen. Mina favorit ö'ar är i vart fall US Virgin Island's.
Eftersom du nämner Bahamas så får jag väl skjuta in att jag tycker det också är ett trevligt turistmål - blev förtjust när jag besökte Nassau och inte minst Paradise Island där jag bodde på samma hotell som James Bond (i filmen Åskbollen var det väl).
 

Nemo

Medlem
För övrigt vill vän av ordning påpeka att titeln på låten i rubriken inte rimmar, om man uttalar den korrekt.
Får mig att associera till en annan reseskildring, nämligen ”Guben i Låddan”. Från 33:01 och framåt
Kod:
 https://www.oppetarkiv.se/video/3007858/jubelsommar
 

Alf

Medlem
Tja... det vore kanske häftigt att sitta i "övre kabinen" på en 787 - "nerkabbat" med andra ord :)[/QUOTE

Som den här B737:an från Aloha Airlines menar du?

650E1515-46F0-4FFF-95EB-A48DD863EBD4.jpeg
 
Toppen