Senaste nytt

Någon som testat något MGallery hotell?

NyfikenGrau

Medlem
Ibland är de lite väl hippa, t.ex panorama fönster mellan toalett/badrum och
sovrum/vardagsrum

Detta börjar av någon anledning bli vanligare lite här och där vad det verkar, senaste exemplet jag hörde var Park Inn Alexanderplatz här i Berlin, som förmodligen är stans största hotell.

Bara provat Sofitel (Heathrow T5), var för påträngande service för min smak (gillar inte ständiga "Är allt ok, mr? Något som önskas, mr? etc.), kan tänka mig att testa MGallery för att det verkar mer avslappnat.
 
Last edited:

clarkkent

Medlem
Har bott ett antal gånger på VIE i Bangkok och gillar det skarpt, bra frukost och buffe. Har alltid blivit nekad uppgradering på Guld och Platina, men endast för att jag bokat GDeluxe, men istället fått 1000 bath per natt att spendera på hotellet. Perfekt hotell om man ska tex mellanlanda i Bangkok och sedan vidare, mycket lätt att sova bort jetleggen i deras sköna sängar.

Kommer att prova MUSE i Bangkok näst vecka som om det är samma kvalitet eller bättre kanske.
 

Jacob

Medlem
Har bott ett antal gånger på VIE i Bangkok och gillar det skarpt, bra frukost och buffe. Har alltid blivit nekad uppgradering på Guld och Platina, men endast för att jag bokat GDeluxe, men istället fått 1000 bath per natt att spendera på hotellet. Perfekt hotell om man ska tex mellanlanda i Bangkok och sedan vidare, mycket lätt att sova bort jetleggen i deras sköna sängar.
Testade det hotellet nu i januari och var också mycket positivt överraskad. Hotellet ligger ganska dolt från vägen men är desto bättre när man väl kommit in. Jag var också väldigt glad i frukosten som som omväxling låg på våning 10 (ungefär halvvägs upp) och inte på bottenvåningen som ofta är fallet. Dessutom utmärkt läge bara två minuter från Skytrain stationen.

Det gick dessutom desto bättre med min uppgradering. :)
http://www.businessclass.se/reserapporter/8437-spontan-tur-till-burma-sydafrika-5.html#post107889
 

Nodnaz

Medlem
Jag spenderade två nätter på The Convent Hotel MGallery i AMS i helgen. Bra pris, ca 1100 per natt för tre vuxna i deras trebäddarsrum.

Jag bad om en uppgradering med stöd av mitt platinum men dom sa att jag redan har det ett av de största rummen och att jag förmodligen kommer bli nöjd med rummet. Sen sa hon att "jag har ställt upp en sak på ditt rum som jag tror ni kommer gilla".

Väl uppe på rummet så står en 35 cl Taittinger Champagne i en fin hink med is, en box med chokladpraliner, ett kartong med ett doftljus och en handskriven liten lapp från managern där det står välkommen Mr Nodnaz tack för att ni bor hos oss, här är en liten inbjudan till er att besöka vår bar och få en complimentary drink i baren.

Fick även sen utcheckning till kl 16.00 på söndagen.

Överlag var hotellet mysigt och låg bra till, skulle definitivt stanna där igen öven om rummen var lite slitna.
 
Toppen