Senaste nytt

Någon som testat Elite Hotel Marina Tower, Stockholm?

Hej!

Någon som övernattat i Elite Hotel Marina Tower, Stockholm? Undrar om det är värt att prova deras junior suite...:confused:

Bokade en frinatt 1-2 oktober och ska ha en avkopplande helg med min sambo.
[h=1]
[/h]Ha en fortsatt trevlig söndag!
 

storho

Ny medlem
Bodde en natt i juniorsvit i somras och blev ganska besviken. Rummet är stort och rymligt men tyvärr så har juniorsviterna små avlånga fönster (som dessutom sitter mycket högt). Det ger därför en känsla av att bo i en bunker och man har därför ingen direkt glädje av havsutsikten. Förstod från receptionen att det gällde för alla juniorsviter. Skulle därför hellre satsa på ett vanligt rum med havsutsikt (dessa rum har "normala" fönster).

Som vanligt på Elite var frukosten inte särskilt märkvärdig.
 

jopo

Medlem
Har bott några nätter i Deluxrum med utsikt mot vattnet. Om det är utsikten du vill åt är dessa att rekommendera, stora rum med otrolig utsikt.

Juniorsviter är som storho säger med mindre fönster mot vattnet, men jag vill minnas att det gick bra att se ut från den sviten vi hade.

Frukosten på helgerna är så där stökig som större hotell brukar vara. Inget speciell, men ändå trevlig personal. Frågade tex om Philadelphia ost som jag inte fann på buffén. Servitrisen levererade direkt till vårt bord. Men om du ska ha en avkopplande helg i svit, junior eller inte, skulle jag definitivt gå på roomservice till frukost.
 
Tack jopo,
tack för tipset. För oss skall det mest vara en lite lyxigare kort weekend och tid för oss själva. Vi ville ha en natt på hotellet utanför centrala Stockholm.
 
Vi bodde i somras i ett familjerum på Marina tower. Ett mycket märkligt rum. Precis som Storho beskriver ett stort rum, men med omöjlig fönsterplacering. Trots rummets väl tilltagna storlek fick man nästan lite cellkänsla. Annars var allt bra, och jag håller nog Elites frukostar som de bästa om man jämför med andra kedjor som t.ex. Scandic, Clarion och Best western.
 
Toppen