Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

lnixon

Medlem
Från den menyn skulle jag nog välja oxkinderna, eller möjligen någon av kapunvarianterna (nu antar jag att det är riktig kapun).
 

A380*G

Medlem
Vad jag förstått är det safe att förboka och sen ombord kan man ändå välja ngt annat om man skulle ändra sig eller vara sugen på ngt annat då.
 

GillBates

Medlem
Beställde Lobster Thermidor (Lobster) BKK-CDG i F. Men var inte över mig i smakupplevelse (vilket andra också har påpekat tidigare i forumet). Jag hade nog provat den Nya Zeeländska biffen.
 

Pushback

Medlem
De thailändska alternativen som man förbeställer i F är inte så spektakulära. Lobster (i deras olika utföranden) är deras "Paradrätt" och rätt bra speciellt ex europa (då den är snäppet bättre). Jag skulle köra på det, även om det inte blir som på Wedholms:)

En köttbit blir ju sällan lysande när den tillagas i luften... oavsett vilken klass man flyger.

Personlien brukar jag försöka äta huvudmålet strax före avresa och sen satsa på delikatesserna när jag flyger i F och specifikt med Thai. Caviar, hummer, ostar, desserter etc... Men det finns ju undantag; Swiss och Cathay´s First meals ser jag faktiskt riktigt fram emot. Tror flera av er håller med mig.... Hur ska du åka förresten??
 

Swisser

Medlem
När vi nyligen flög i TGs first class så förbeställde jag maten åt hela familjen. Facit, ingen av oss var speciellt begeistrade av den förbeställda maten på flighten till BKK (kötträtter resp kyckling), men på flighten från BKK hem höll maten betydligt bättre kvalitet. Jag antar att Thai har en mycket bättre cataringfirma på deras hemmahub än på deras hubbar i Europa. Annars instämmer jag att kaviaren med tillbehör var bra, förutom att blinin var kall. Ostarna, vinerna och champagen (Dom Perignon) är det inget fel på heller.
 

rob74

Medlem
Jag förbeställde hummern på NRT-BKK, då jag ville ha något lättätet efter 12 timmar med ANA First. Funkade, men kanske inte det mest spännande jag ätit.
Kaviar med tillbehör var ju trevligt samt att det bjöds Stolichnaya vodka till. Fast nu minns jag inte om det var på samma flight eller om det var BKK-SYD...
 

Jacob

Medlem
Sträckan är Bangkok-London.

Jag har ju prövat Singapore Airlines book the cook tidigare som varit helt OK men frågan är om man ens ska bry sig denna gång.
 

Pushback

Medlem
Jacob, kan du inte utveckla din erfarenhet från "book a cook" på SIA? Jag flyger i First mellan SIN-MNL i mars och vill väldigt gärna höra vad du beställde och hur det var. Jag har för mig att jag läst reserapporter från dina resor med Singapore Airlines och du nämnt att de serverat samma frukost bägge gångerna..?! Stämmer inte det? Hur kommer det sig att du inte bokat Book a Cook de gångerna när flighten till HKG ändå är 5 timmar?
 

Magino

Medlem
Har föreställt mat på Thai några gånger och jag tycker att maten ex-BKK är sämre än exempelvis ex-HKG. I vilket fall så har jag nästan alltid ätit från den vanliga menyn till middag för att sedan äta den föreställda måltiden till frukost och det har aldrig varit ett problem.
 
Toppen